Avatar billede hyperactive Nybegynder
15. februar 2001 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Skrivemaskine effekt i flash

Jeg er ret ny i flash 5, men har brug for at lave en skrivemaskineeffekt - noget lignende den på www.heartworking.dk

Hvordan kan jeg gøre det??
Avatar billede diktator Nybegynder
15. februar 2001 - 10:52 #1
Du skriver noget tekst, ligger et hvidt lag henover og tweener det lag, så ser det ud som om at teksten bliver skrevet on the fly.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. februar 2001 - 10:52 #2
Det er faktisk nemt men det tager lidt tid.

1. Du skriver hele teksten i to linier
2. Vælger Modify>Break Apart eller cntl + B, og på en mac Æbletast B.
3. Vælger hele teksten i den første linie, på nær det første bogstav. Trykker cntl + x, eller File>Cut
4. Laver et nyt lag.
5. Vælger frame 4 med musen, og trykker F6, der svarer til Insert>Keyframe
6. Vælger File>Paste in Place
7. Denne proces gentager du med alle bogstaverne, og med et spring på 4 frames pr. bogstav.

8. Derefter laver du en lodret streg, som symbolisere en cursor. Derefter laver du en animation af stregen på et lag der ligger oven på
hvert lag med bogstaver.

Det er en lang proces der godt tage et stykke tid.

/per
Avatar billede qaps Nybegynder
15. februar 2001 - 12:00 #3
du kan også bruge layermasks, som det kører ud til siden så teksten kommer frem
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. februar 2001 - 12:34 #4
Ellers prøv at kigge lidt på dem her...

http://flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=typewriter&x=28&y=11

/Nikolaj
Avatar billede nvhit Nybegynder
18. februar 2001 - 11:28 #5
Er der ikke en måde i F5 til at reverse frames, så man ikke behøver at gøre det på den gamle måde? Det hmmmmm... syntes jeg at jeg husker at have set....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. februar 2001 - 13:16 #6
shift + F5

/per