Avatar billede ff Nybegynder
22. maj 2004 - 18:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter man alternativ tekst i textlink

Hvordan opretter man "alternativ tekst" i html link, som man ser her på Eksperten.
Er det på samme måde som med billeder eks. alt="Send email"
Det kan jeg ikke få til at fungere :)
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 18:46 #1
title="Send email"

-- egentlig er det, at lat-teksten vises i Internet Explorer en fejl, da den attribut er beregnet til at blive vist i stedet for billedet, hvis browseren ikke kan vise billedet af den ene eller den anden grund !-)

-- og det er forøvrigt også derfor den er obligatorisk !o]
Avatar billede ff Nybegynder
22. maj 2004 - 18:50 #2
takker meget, har brug for svar :)
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 18:56 #3
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 18:57 #4
-- og tak for point ;~}
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:12 #5
Og som roenving antyder, bør du derfor også bruge title="popup-tekst" hvis du vil have en hovertekst på et billede. Når der er en title sat på et billede opfører IE sig nemlig korrekt og viser den.

(Og hvis du bruger alt="Send email" vil det ikke virke i Mozilla-baserede browsere, da de ikke viser alternativet, når de kan få fat den ægte vare.)