Avatar billede kanto Nybegynder
22. maj 2004 - 17:56 Der er 6 kommentarer

Bærbar til 10.000?

Hej

Jeg forventer at få 10.000 kr. fra en fond, som jeg skal bruge til en bærbar. Men jeg er ikke en ørn til at kunne specificere bedst-til-prisen-bærbare, derfor beder jeg jer om hjælp. Hvilken bærbar er bedst til prisen i prislejet 9.500-10.000?

Bemærk: Den må ikke koste over 10.000 (medmindre det er 50 kr. eller sådan, hehe)

Argumenter gerne for hvorfor at den ene bærbar er bedre end den anden.

Computeren må også gerne være let, idet at jeg skal transportere den ca. 5 km hver dag, frem og tilbage fra gymnasiet. Desuden skal den gerne have et "nemt" tastatur, da jeg ønsker at benytte blindskrift. Og så skal den altså ikke være skrøbelig.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 18:00 #1
Skal den bruges til spil?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. maj 2004 - 04:13 #2
Hejsa
Det du primaert skal kigge efter er, om den har:
*Min 512 mb ram.
*High-end CPU - Ikke en Celeron eller Duron.

Desuden kan det vaere en god idee hvis den har traadloest netkort.

Skipper
Avatar billede jfriis Nybegynder
23. maj 2004 - 11:05 #3
Det kan godt virke lidt tåbeligt at sige, men hvis det er de ydre rammer der betyder mest for dig (og det lyder det til på dit spørsmål), så synes jeg bestemt du skal prøve dig frem. Med det mener jeg at gå ind i computerbutikken, og forlange at se, pille, røre og rode med maskinen, inden du overhovedet tænker på at betale det mindste. Husk at kigge godt på skærmen (helst når maskinen kører på batteri, da lysstyrken tit bliver sat ned), og gør det et sted med masser af lys. En lille bi-ting, prøv at fjerne alt fra desktoppen også wallpaper, og sæt farven til hvid - hvis der er pixelfejl (små ofte røde pletter der ikke burde være der) i deres udstillingsmodel, ville jeg måske undgå at købe en maskine magen til.
Desuden vil jeg godt støtte Nans spørgsmål, og udvide det: Kan du måske beskrive hvad den skal bruges til? (er det kun kontorbrug eller skal du kunne spille de nyeste spil også (hvilket måske bliver lidt svært til under 10.000))

Det var så "my 2 cent pice"
Avatar billede debuur Nybegynder
23. maj 2004 - 12:09 #4
Køb en intel centrino 1,4 eller mere, 512 ramm er minimum, jo mindre skærm jo mindre strøm bruger den - der findes bærbare med skærme ned til 12" og op til 17"
12" er for lidt til mig jeg har selv en 15,4 widescreen den bruger dog noget mere end en 15".
Der er enorm forskel på de forskellige bærbare - så som jfriis skriver ned og kig efter og se om den passer dig - vend så tilbage og spørg om det er nogle ok maskiner.
Hvis du ikkeskal bruge den bærbare til spil så er der ingen grundt til at gå efter de helt dyre grafikkort.
Avatar billede kanto Nybegynder
23. maj 2004 - 14:23 #5
Den skal også gerne bruges til spil, men dens primære formål er selvfølgelig til "kontorbrug" - derfor at jeg får pengene ;)

Den SKAL have trådløst netværkskort, da vi kører med trådløst netværk herhjemme, og den skal også gerne kunne - hvis muligt - køre nyere spil såsom FarCry, Counter-Strike og andre fps (og RPG) spil.
Avatar billede debuur Nybegynder
23. maj 2004 - 23:13 #6
Faldt lige over denne.

Det er nok hvad du kan få til prisen.

fandt det her www.computercity.dk

I tidligere oprettede spørgsmål er der mange der anbefaler Asus og Dell prøv at kigge lidt rundt i spørgsmålene.

HP Pavilion zv5139

AMD xp 3000+
512 mb ram
60 gb harddisk
cd-rw/dvd combo drev
Geforce togo 4 440 GO 64 mb
15,4" tft wide xga
wlan, 5-1 kortlæser
win xp home
works og word

9 999;-