Avatar billede jacob9001 Nybegynder
22. maj 2004 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

XP er blevet ekstremt langsom. Er det NIS?

Hej der.

Venligst, hjælp mig hvis I kan...
Jeg *tror* at mit problem er relateret til firewall, men er ikke sikker...
Min computer er blevet ekstremt langsom. Cpu er hele tiden oppe omkring 100%. -Dog slapper den lidt mere af når jeg ikke er på nettet, for symproxysvc.exe (NIS) lader til at være synderen. -I hvertfald står den og bruger mellem 75 og 90% hver gang jeg klikker på et link.

Jeg har XP Home, PS1.
Jeg har kørt sfc /scannow
Jeg har kørt liveupdate *adskillige* gange.
Jeg har kørt viruscheck (Norton) ligeså mange gange.
Jeg har kørt diskoprydning, defragmenteret og afinstalleret alle programmer som jeg ikke bruger.
Jeg har været forbi Symantecs hjemmeside og kigget efter updates, men har ikke fået andet råd end at køre liveupdate (hvilket naturligvis er det første jeg har gjort).

Når computeren startes i fejlsikret mode kører den fint, men kan til gengæld ikke komme på nettet.
Hvad skal jeg gøre?

Vh. Jacob.
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
24. maj 2004 - 18:32 #2
Så er det gjort, men desværre uden resultat.
Symproxysvc er stadig helt oppe og ringe når jeg surfer, og CPU'en ligger omkring 100%.

Har du mon andre forslag? Jeg er tilbøjelig til at prøve at afinstallere Norton.

Kh. Jacob
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 18:48 #3
se forklaringen i Trend..

og fjern denne nøgle i regedit > MSLAGENT.EXE

sti >> HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>
CurrentVersion>Run
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 18:49 #4
ps: det er det samme hijackthis gør..
http://www.spywareinfo.com/~merijn/htlogtutorial.html
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
24. maj 2004 - 20:21 #5
Har skam læst forklaringen, og det lød da også lovende. Men der er ikke nogen nøgle med navnet mslagent.exe i regedit.

Kh. Jacob
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:09 #6
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..