Avatar billede keldsen Nybegynder
22. maj 2004 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Struts og velocity

Hey

Jeg er ret glad for at bruge velocity sammen med servlets, men har også haft mit øje på struts et stykke tid. Nu er jeg begyndt at se meget overfladisk på struts, og til min rædsel ser jeg at det er ret afhængigt af at kunne afvikle jsp-kode. Og jeg mener personligt ikke at jsp er særlig godt til at håndhæve brugen af MVC ideen.

Mit spørgsmål er om man kan kombinere struts og velocity og derved undgå jsp-koden? Hvis ja, forklar meget gerne hvordan :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2004 - 14:51 #1
Nu syntes jeg ellers at JSP fungerer ret godt sammen med struts netop til MVC delen.

Det skulle dog være muligt at benytte Velocity istedetfor JSP i struts, men jeg har dog ikke selv prøvet det.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 19:55 #2
Det ser faktisk ikke så svært ud ved 30 sekunder skimning i en bog.

Struts in Action / Ted Husted, kapitel 17 = Velocity: replacing JSPs

(bogen har et par små eksempler hvor de viser samme funktionalitet i
JSP og Velocity)
Avatar billede keldsen Nybegynder
28. maj 2004 - 13:33 #3
Tak for feedback. Jeg har desværre ikke Ted Husteds bog, men jeg må prøve at lede efter nogle eksempler rundt omkring - det ser i hvert fald ud til at det kan lade sig gøre.
Et link til et online eksempel er stadig ønsket :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2004 - 21:53 #4
Avatar billede keldsen Nybegynder
29. maj 2004 - 10:55 #5
super - lige hvad jeg skulle bruge - synes eller jeg har ledt og ledt, men sådan er det jo.

Arne_v - smid et svar, så skal du få nogle point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2004 - 10:58 #6
svar