Avatar billede rocksound Nybegynder
22. maj 2004 - 10:57 Der er 7 kommentarer

Nyt bundkort til Ahtlon XP

Hej,

Jeg skal have et nyt bundkort, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket jeg skal have.
Jeg har en Athlon Xp 2400+ processor FSB 266 og en 256 ram-blok PC3200. Jeg køber sådan en blok mere, så bundkortet skal gerne understøtte Dual DDR.

Og, kan jeg ikke godt køre med en processor-fsb på 266 mens mine ram kører med 400??

Derudover skal der være et 6-kanals lydkort, helst passiv køling af chipset, men har ingen betydning da jeg ellers bare montere en Zalman profil.

Jeg bruger min pc til at spille de nye spil, Far Cry lige for tiden.

Håber på nogle gode råd om hvilket kort jeg skal købe.

mvh.
Søren
Avatar billede espersen Novice
22. maj 2004 - 12:36 #1
med et OK bundkort kan du nok godt indstille det til forskellige hastigheder ;o)

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39599
Avatar billede espersen Novice
22. maj 2004 - 13:02 #2
Abit er dog rigtig fin mht. Bios : OC + alle mulige indstillinger + god kvalitet
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39599
Avatar billede espersen Novice
22. maj 2004 - 13:45 #3
Avatar billede t-m-s Nybegynder
22. maj 2004 - 15:38 #4
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80927 (skal være V.2)

Det er et rigtig godt bundkort, et af de bedste til OC bla.
Avatar billede rocksound Nybegynder
22. maj 2004 - 19:39 #5
til espersen: du linker til det samme bundkort begge gange, smid lige et link til det Abit kort du tænker på.

t-m-s: jeg har set lidt på et Abit NF7, uden SATA, og til omkring 500 kr. Er det bare en skravet model af NF7-S udgaven? eller er der andre mærkbare forskelle ud over ingen SATA?
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 16:59 #6
hvordan går det ?
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:28 #7
hvordan går det - mere du vil have uddybet ?