Avatar billede tbuch Juniormester
22. maj 2004 - 09:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Godt video-klippe-program?

Jeg har forgæves forsøgt at finde et godt videoredigeringsprogram til lige netop mit behov (i nogen situationer):

Jeg skal tit og ofte blot bruge flere små korte sekvenser, som jeg skal have klippet ud af et længere filmsekvens på f.eks. en time. Jeg har brug for et videoredigeringsprogram, som kan spole (ikke noget med en skyder) hele den lange kildevideo igennem og hvor man så kan sætte markeringer udvalgte steder for de steder man vil have klippet ud.

Er der nogen som har kenskab til et sådant?
Avatar billede fun22 Nybegynder
22. maj 2004 - 09:28 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. maj 2004 - 09:30 #2
Avatar billede tbuch Juniormester
22. maj 2004 - 09:31 #3
Virtual tager kun .avi mener jeg at kunne huske?
Avatar billede tbuch Juniormester
22. maj 2004 - 09:33 #4
Jeg arbejder i andre sammenhæng i Adobe Premier 6,5, men har aldrig stødt på den funktion, som jeg efterlyser?
Avatar billede fun22 Nybegynder
22. maj 2004 - 09:34 #5
kan også tage mpeg filer.. kræver bare nogen plug-in's som også kan downloades. Fordelen ved VD er at det er gratis, hvorimod Premiere koster en del penge.
Avatar billede tbuch Juniormester
22. maj 2004 - 09:46 #6
HHmmm - fun22 det må jeg jo så lige prøve at undersøge. Det tager lige lidt tid.
Avatar billede fun22 Nybegynder
22. maj 2004 - 10:08 #7
Avatar billede rs6200 Nybegynder
23. maj 2004 - 09:33 #8
pinnacle studio 8 er et godt og nemt program der er nemt og bruge
Avatar billede tbuch Juniormester
25. maj 2004 - 07:59 #9
Studio 8 er helt klart det tætteste man kommer til en løsning af mit problem, siger mine egne erfaringer med programmet - dog måtte spolefunktionen gerne være noget hurtigere, måden man klipper et udvalgt sekvens ud på er heller ikke speciel optimal og endelig er preview (måske kan det indstilles) billedet i ret dårlig opløsning, hvorfor det kan være svært at få øje på detaljen. Altså alt i alt dumper Studie 8 (måske vers. 9 er belvet bedre?)

Da jeg skal til eksamen på torsdag vare det lige lidt endnu før jeg får afprøvet VirtualDub fra FUN22
Avatar billede rs6200 Nybegynder
25. maj 2004 - 09:13 #10
studio 9 er et meget mere udbedret program og som også har en del flere finesser så der passer nok bedre til dig en studio 8
Avatar billede tbuch Juniormester
07. december 2005 - 13:22 #11
Da hverken jeg selv eller andre kender til et sådan program lukker jeg spørgsmålet om 7 dage - hvilket må siges at være på tide - med mindre nogen kender konge-programmet til klip af korte videoekvenser ud af en lang video.
NB det bedste jeg har prøvet ind til nu er Ulead Video Studio 8s såkaldte multitrimmer-funktion
Bedste søgefunktion (spolefunktion) er stadigvæk Cyberlink PowerDVD (til Mpeg filer vel og mærket) version 4 - nyere versioner af samme program er mærkelig nok lang dårligere til dette arbejde.

Det kunne være rart hvis man kunne få begge i et program
Avatar billede tbuch Juniormester
05. januar 2006 - 20:59 #12
Lukker og slukker (Ulead Studeo er igen en lille tak bedre end den forrige version til løsning af denne tråds emne)