Avatar billede henke Nybegynder
22. maj 2004 - 08:57 Der er 4 kommentarer

Problemer med danske tegn i OWA

Jeg har en W2K adv. server med SP4, dansk er valgt som default. Ovenpå har jeg installeret Exch2000 med SP3. Mit problem er at når jeg bruger OWA bliver æ,ø,å ikke vist korrekt (æ ø Ã¥). Hvordan retter jeg det?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. maj 2004 - 15:46 #1
Ganske vist bruges arabisk som eksempel, men jeg vil tro at nordeuropæisk er det samme problem:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-ME;820508
Avatar billede strych9 Praktikant
24. maj 2004 - 15:48 #2
Hvad jeg i hvert fald er ret sikker på er at det er et utf8 encoding problem. Der bruges flere bytes end een til at repræsentere tegn i utf8. I ascii, som er single byte encoding, vil det derfor være vist som 2 tegn. I dit tilfælde æ, ø og Ã¥.
Avatar billede henke Nybegynder
24. maj 2004 - 20:32 #3
HI strych9, jeg har prøvet at ændre i global settings som der var anført i artiklen, men uden resulstat :(
Avatar billede bonden Nybegynder
03. februar 2005 - 19:49 #4
Hejsa

Jeg har det samme problem - og er meget interesseret i en løsning herpå