Avatar billede a/s Nybegynder
15. februar 2001 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MFC

Er der en der kan give mig en dansk forklaring af akronymet MFC ?
Avatar billede brain Nybegynder
15. februar 2001 - 09:31 #1
Microsoft Foundation Classes, et objecthieriaki til Windows der gør GUI ting en den nemmere at programmere...
Avatar billede wisen Nybegynder
15. februar 2001 - 09:36 #2
Ja, som brain skriver, så er det en indpakning af Windows native API, som gør det en _DEL_ nemmere at lave windowsprogrammer.
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
19. februar 2001 - 06:50 #3
Men PAS PÅ ... Når man programmer i MFC... skulle man tro at det var objekt-orienteret... Det er det ikke 100%... så pas på når du skal til at bruge det..
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
22. februar 2001 - 10:24 #4
MFC betyder ganske rigtigt Microsoft Foundation Classes, nogle har dog ment at det burde hedde Microsoft Frustration Classes.
Det som det gør er at spare programmøren for en masse arbjde.
Skal man bruge det API (Application programmable interface) der følger med Windows ville et simpelt \"Hello World\" program (et program, der laver et vindue, hvorpå der står \"Hello World\") ville fylde adskillige a4 sider. Men med MFC kan det gøre på en ca. 20 linier (+/-).
Udover at lette GUI udvikling så har det også en masse andet godt, databaseaccess, strengbehandling osv.