Avatar billede tgjensen Nybegynder
21. maj 2004 - 21:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mac appel pc

hej eksperter! har et lille problem min kærste vil gerne købe en ny bærbar og hun har forelsket sig i appels hvide look, men hvordan og hvorledes kører det med OS osv har rimelig styr og windows men ved ikke hvordan det kører med appel ved det har deres egen hw systemer men kan man f.eks bruge en usb mus til en normail pc til en appel nootebock eller vil den ikke have det? det er bare så jeg kan hjælpe hende lidt på vej.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
21. maj 2004 - 21:16 #1
hov et ? mere hvad med trådløst netværk kan de kører eller eller skam man have et pcmcia kort(eller hvad dety nu hedder til mac) før man kan det?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 21:21 #2
Ja du kan godt bruge en "pc" usb mus, ligesom du kan bruge alle andre usb enheder ;)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
21. maj 2004 - 21:22 #3
Og forresten har din kæreste en god smag ;)

Jeg vil sige at hvis du har styr på Win vil der ikke gå lang tid før du kender OS x ;)
Avatar billede tgjensen Nybegynder
21. maj 2004 - 22:52 #4
:-) det er den hvide farve hun er faldet for :-)nå men så jeg kan hurtigt finde ud af en appel vis jeg har rimelig styr over win???
Avatar billede rosenberg Nybegynder
22. maj 2004 - 01:56 #5
Ja det vil jeg mene...
I starten er det jo klart det vil virke lidt underligt..( som med så mange andre ting )

Jeg syntes egentlig blot det er udseendet og få opbygninger som er rigtig anderledes...

Held og lykke ;)
Avatar billede tgjensen Nybegynder
22. maj 2004 - 13:56 #6
lige en ting mere rosenberg. vis nu min kærster skriver noget på min pc (word2003) også hun skal hen på sin mac vis hun køber en er det kompatibelt? og omvendt?? vis du ved det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. maj 2004 - 14:05 #7
Ja, hvis det er word 2003 på begge computere, så er der ingen problemer.

/per
Avatar billede tgjensen Nybegynder
22. maj 2004 - 14:38 #8
dvs at det er kun styre systemet der er anderledes div prograsmmer er det samme næste eller bliver alt software lavet i en mac udgave også?
Avatar billede oersted Novice
22. maj 2004 - 14:58 #9
ikke alt men meget. Du kan læse lidt om det her: http://www.apple.com/dk/macosx/applications/
Det er vist egentlig kun spil som ikke er voldsomt udbredt på mac.

Hvad skal Ibooken bruges til ?
Avatar billede tgjensen Nybegynder
22. maj 2004 - 15:08 #10
meget diverse office ting det er min kærste so9m studere engelsk og marketing på handelshøjskolen så det er mest tektbehandling den skal bruiges til. så det er kvindelig studerenede bruger sin pc til også skal til til england og tag et semester her til efteråret. og der vil hun gerne snakke med mig med webcam osv så det er vel hovedsagligt tekstbehandling den skal bruges til. men kan jeg sætte den op så hun kan bruge næsten alt hvad jhun skal bruge den til? hjemmenetværk men min stationærer pc? deling af filer og printer? hendes email program
Avatar billede oersted Novice
22. maj 2004 - 15:28 #11
ingen problemer. Der står lidt om det her: http://www.apple.com/dk/switch/questions/

vedr. webcamet: mellem to mac'er bruger man Ichat, som følger med OSX. Mellem PC og mac skulle løsningen være her: http://www.mactalk.dk/fora_thread.php?tid=1163  - har ikke prøvet om det fungerer :)
Avatar billede oersted Novice
22. maj 2004 - 21:44 #12
faldt lige over en fin introduktion til mac'en - så den får du lige med også:
http://www.troelsbay.dk/panther.html
Avatar billede tgjensen Nybegynder
22. maj 2004 - 21:48 #13
jamen nu tror jeg min kærste vil købe en men først om en måneds tid ca! men i skal vel dele pointsne?
Avatar billede oersted Novice
22. maj 2004 - 21:55 #14
jo da
Avatar billede tgjensen Nybegynder
22. maj 2004 - 22:59 #15
når vi nu kommer nærmere og min kærste skal have en kan jeg så spørge dig og hjælp dertil osv?
Avatar billede oersted Novice
22. maj 2004 - 23:01 #16
selvfølgelig. Der er jo en mac-kategori....
og desuden er der et godt forum på: www.mediamac.dk
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
27. maj 2004 - 18:09 #17
Hej til Mister Ørsted.
Prøv SpyMac.com

Med venlig hilsen
fra Paradis (Bent)