Avatar billede dsj Nybegynder
21. maj 2004 - 19:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Shockwaved søger ASP.NET og C# udvikler

Shockwaved er danmarks førende leverandør af Digital Markedsføring gennem underholdning og oplevelser.

Vi søger en dygtig ASP.NET/C# web-udvikler til ansættelse snarest muligt. Uddannelse er ikke et krav, men en fordel.

Behovet er ansættelse på fuldtid, men deltid kan også lade sig gøre. Løn og det egentlige aftalegrundlag (fortrolighed, mv.) gennemgår vi i en runde to.

Læs mere om os på www.shockwaved.com.

Send en kort beskrivelse af dig, evt. referencer og uddannelse, hvis du er interesseret, til Daniel S. Jacobsen på e-mail daniel.jacobsen@shockwaved.com
Avatar billede master_fatman Nybegynder
21. maj 2004 - 19:43 #1
Hej Daniel S. Jacobsen

Jeg undrer mig over, én ting.... Hvad er årsagen til at, du skriver ASP.NET/C# web-udvikler?

Er C# mere udbredt end VB.NET? Er det et bedre udvilkings sprog end f.eks. VB.NET? Eller passer det bare bedst ind i jeres virksomhed, at man udvikler i C#?

Håber at høre fra dig.

Mvh

/MF
Avatar billede dsj Nybegynder
21. maj 2004 - 19:52 #2
I forbindelse med ASP.NET udvikler vi altid i C#, hvilket er et bevidst valg vi har truffet. Selvfølgelig virker VB.NET sammen med alle andre .NET-komponenter, men det er et rod at vedligeholde flere sprog. Aktuelle stilling er desuden i forbindelse med et igangværende projekt, som udvikles i C#.
Avatar billede dsj Nybegynder
21. maj 2004 - 19:55 #3
Min personlige mening er desuden, at C# er det bedste sprog til .NET. C# blev udviklet af Microsoft til platformen, mens VB.NET blev udviklet for at sikre bagud-kompatibilitet med eksisterende VB-udviklere.
Avatar billede master_fatman Nybegynder
21. maj 2004 - 23:49 #4
Hej igen...

Jeg er absolut IKKE enig med dig, i dine udtalelser omkring, at MS har udviklet C# til platformen.

Det er noget vrøvl!!!!

Valg af udviklings sprog, spiller ingen rolle i .NET frameworket. Det er op til udvikleren selv, hvad han/hun har det bedst med at udvikle i.

Hverken performance mæssigt eller udviklingsmæssigt, og det er i øvrigt, og har hele tiden været MS's hensigt, at det er op til udvikleren selv, at skrive programmerne i sit eget favorit sprog.

C# blev i tidernes mmorgen udviklet for at Java udviklere, har nemmere ved at immegrere fra Java til C#, da de to sprog syntax mæssigt har mange ligheder. At der så efterfølgende er kommet et helt tredje sprog, J# er jeg også bekendt med.

C#, VB.NET, J#, VC++ etc. kompilere producerer MSIL, i stedet for binær kode. Man ender altså op med et sprog neutralt komponent, som kan integreres i komponenter som kan kompileres til MSIL.

Din anden begrundelse med at det er noget rod, at blande to sprog kommer an på mange ting.

Jeg har bestemt ikke dårlige erfaringer med, at flere udviklere, som arbejder på samme projekt udvikler deres del af projektet, i deres favorit sprog (det her været C# og Vb.NET).

Måske i skulle re-vurdere jeres beslutning om, udelukkende at udvikle i C#!
Avatar billede dsj Nybegynder
22. maj 2004 - 00:33 #5
Det kan godt være du ikke er enig, men det er også min personlige mening.

At skulle vedligeholde flere sprog er noget rod, ganske enkelt på et økonomisk grundlag, da det kræver én ekspertise pr. sprog. For en mellemstor virksomhed er det ikke altid muligt at favne alle sprog, hvorfor man vælger ét ud.

C# er valgt fordi vi i forvejen har Java-udviklere, som er hurtige og billige at omskole. Desuden er C# er størst fremgang som sprog, hvilket gør det lettere at få fat i kompetente udviklere.

Det var ikke just meningen at dette skulle gå hen og blive til en diskusion, så derfor afslutter jeg den her. C# er valgt, det er ikke til diskusion. Jeg har brug for en ASP.NET/C# udvikler - er du ikke interesseret, bedes du holde dine kommentarer for dig selv.
Avatar billede drengen Nybegynder
22. maj 2004 - 14:52 #6
Hej dsj

Søger I en fastansat eller en freelancer?

Venlig hilsen
Kim Andersen
Avatar billede dsj Nybegynder
22. maj 2004 - 15:07 #7
Ansættelsen vil formentlig ske på timebasis, men stadig på kontrakt, så det må betragtes som  en fastansættelse. Vi åbne for alle muligheder, så send mig endelig en mail, hvis du er interesseret.

I øvrigt vil arbejdet kunne foregå som distancearbejde hjemmefra.
Avatar billede master_fatman Nybegynder
22. maj 2004 - 20:39 #8
oki doki dsj....

Det var som ikke for at ødelægge dit humør eller noget, men da det her er et debat forum, har man vel lov til som bruger her, at komme med nogle svar til indlæg. Især hvis der bliver sagt noget forkert! :-/

Held og lykke any ways....

:-)
Avatar billede dsj Nybegynder
23. maj 2004 - 13:54 #9
Jeg takker for henvendelserne. Vi arbejder videre med det herfra, og alle henvendelser vil blive besvaret i løbet af den kommende uge.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
23. maj 2004 - 14:42 #10
Kunne det være aktuelt med en B2B aftale? Du kan læse mere om Anoa ApS på www.anoa.dk og evt. kontakte mig - jt (at) anoa.dk