Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 17:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

TV-tuner

Jeg har lige købt et AverTV Studio 303, et TV-tunerkort fra Avermedia.com.

Efter jeg installerede drivere og software, glædede jeg mig til at starte programmet hvori, jeg skulle se TV. Desvære låser computeren fuldstændig da jeg prøvede at starte programmet, ikke engang CTRL-ALT-DEL virkede! Jeg måtte genstarte, og prøvede med drivere fra producentens hjemmeside. Dette resulterede i, at programmet meldte fejl på exe-filen og spurgte om jeg ville sende en fejl-rapport!

Siden har jeg prøvet at flytte PCI port. Det ser ikke umiddelbart ud til, at der er konflikter med IRQ-adresser.

Hvad gør jeg, hvad kan jeg prøve, og hvad skal jeg afinstallere o.s.v.?

Håber det ikke er hardware, men blot et spørgsmål om softwaremæssige problemer!

På forhånd tak!

P.S. Der ligger 200 point oveni på spil, til dig der kan svare! (400 point i alt!)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. maj 2004 - 17:39 #1
efter et år herinde burde du have lært reglerne, du bedes lige læse dem igen!  http://www.eksperten.dk/regler.phtml
du kunne f.eks kigge på punkt 15 under "det er ikke tilladt at:" Mvh Mr bob
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 17:44 #2
Jamen jeg er da ligeglad... vi kan også bare sige 200 point... det jeg er interesseret i er, at få min TV-tuner til at virke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 17:53 #3
System Requirements ...

CPU: Intel® Pentium® III 450, 128 RAM or higher (700MHz or higher to use MedioStream software)
Operating System: Windows®98SE/Me/2000/XP
Interface: PCI slot
Sound Card for Capture Audio Application
PCI VGA card with DirectX 8.1 or higher
CD or DVD Burner Required for Recording CDs or DVDs (not included)

Kilde : http://www.aver.com/products/tvtuner_UltraTV_PCI_300.shtml#33

du kan jo se om din maskine lever op til kravende.??
Avatar billede t-m-s Nybegynder
21. maj 2004 - 18:05 #4
Prøv med at andet program. Du kan f.eks prøve med IZE-tv, det kan hentes her: http://www.muller.bz/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 18:09 #5
hardu installeret WDM driver..??
Og til sluttet kablerne korrekt. Og software, er installeret..?

ellers kotakt support >> http://www.avermedia.no/docs/support.shtml
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 18:22 #6
Mit system:
P4 2,6GHz med HT, WinXP Pro, 512 RAM, Soundblaster Live! 5.1.
Så det burde ikke være noget problem.

Har installeret software/driver, men det hjælper ikke noget. Har prøvet et andet program fra annubis, det fik computeren til at genstarte spontant!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 18:23 #7
hvad med den driver..??
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 18:39 #8
Jeg har installeret driverne igen, uden software. Den er ikke Microsoft-signeret. Jeg prøvede at installere det program tms forslog, og det kan finde kortet, men jeg kan ikke få den til at finde nogle kanaler ved at trykke auto-tune. Ved signal står der 0 og ved "Lines detected" står der 625. Ved ikke hvordan det skal tolkes?

Men driverne ser umiddelbart ud til at blive installeret, men programmerne fra avermedia går ikke rigtig hånd i hånd... men jeg ved ikke hvor langt der er fra, at IZE-TV kan finde kortet og så til at driverne virker??
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 18:58 #9
Når jeg går ind i IZE-TV og skal vælge kortet den skal bruge, står der AverTV WDM Video capture, så det må vel være WDM driver der er inde?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 19:33 #10
??
du ved vel om du har installeret den..??

Og den er vel med på cdérne..?
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 20:00 #11
ja, den er installeret
Avatar billede sdn Nybegynder
21. maj 2004 - 20:20 #12
Til DirectX findes der en opdatering som retter nogle fejl i forhold til TVTuner funktioner. Se mere her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=8dfd1b6d-e177-4a0e-91d0-b4310675b02b&displaylang=en
Avatar billede meegaard Nybegynder
21. maj 2004 - 20:28 #13
har jeg lige prøvet at installere efter du skrev, men stadig samme resultat :-(
Avatar billede tumben Novice
22. maj 2004 - 00:57 #14
kontrolpanel system...devicemanager...
Aver media TV tuner ...audiotuner ....crossbar..3 ting så vidt jeg husker....og ingen spørgsmåltegn...vel?????.
og så ingen virussoftware sat til mens du installere. Tvtuner software er noget af det ledeste man kan installerer..sørg for at maskinen er fuldt opdateret , defragmenteret...renset og fri for snask ...jeg har selv haft AVermedia...ppyyhhaa..den var svær at installlere...men når først det virker...kører det bare....og så husk at sætte det til PAL
Avatar billede meegaard Nybegynder
22. maj 2004 - 11:40 #15
Har lige formateret og geninstalleret det hele. Efter at have opdateret driverne, kan jeg nu starte programmet op. Desværre kan jeg ikke få lov til at søge efter programmer, de to knapper til den funktion er bare "låste".

Tumben; nu ved jeg ikke om du har samme model, men når jeg åbner programmet kan jeg også kun vælge "TV-apparat" til AverTV.... Video capture, det skal vel være sat til tuneren? Desuden kan jeg heller ikke vælge nogen "videokilde", jeg ved ikke lige hvad der går galt, men fremskridt i forhold til i går :-)
Avatar billede meegaard Nybegynder
22. maj 2004 - 18:44 #16
Så har jeg ordnet det. Til dem der skulle stå med samme problem:
Hvis AverTV Studio 303, skal fungere i WinXP skal man bruge driverne fra avermedias hjemmeside, de nyeste af dem. Når computeren finder kortet, skal man vælge at bruge de drivere man henter ned sammen med softwaren, som man installerer bagefter. BRUG IKKE SOFTWARE FRA CD'EN! Kortet fungerer kanont nu - håber andre vil få glæde af samme kort!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 19:40 #17
tak for hjælpen..???

det var et driver issue.!
Avatar billede meegaard Nybegynder
22. maj 2004 - 22:33 #18
jooo tak...

Det viste sig, at driveren fra CD'en bare ikke dur, og at ved at trykke "uninstall" fjerner den ikke det gamle software og driver, og det var DET der lavede kaos i de nye drivere jeg havde hentet... fandt sådan set ud af det ved et tilfælde.