Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 11:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Apache udfra

Dette har højest sandsynligt været besvaret før, men da jeg åbenbart er lidt af en dør til apache webserver skal jeg lige have den forklaret..

jeg har installeret apache webserver, efter http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/.
Har en Cisco 678 router.

Nu skal jeg så have lavet sådanne at folk har adgang til den udefra, hvordan gør jeg det...??

I må meget gerne været meget udpenslende i jeres svar... er jeg som sagt en dør til det ;)
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 11:58 #1
Du skal sørge for at ha' port 80 åben udadtil på både din router og hos din udbyder, har du det?

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 13:36 #2
Jeg kan da ikke bruge internettet hvis port 80 ikke er åben...
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 13:37 #3
Sorry, min fejl, her sidder jeg og tænker på Mailserver.. :)

Har du så sørget for at port 80 peger på din Webservers interne IP adresse?

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 13:38 #4
øh... hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 13:40 #5
Jeg kender desvære ikke til Cisco routeren, men du er måske så heldig at der er et webadministrationsinterface hvor du kan styre det igennem.

Adressen plejer at være den samme som din grateway, altså din Routers IP adresse, så er det blot at skrive i en browser, http://ipadresse/ og så skulle det gerne komme frem, altså hvis det findes...

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 13:46 #6
På en cisco router er der ikke noget webinterface som er noget værd, men den kører cbos via telnet... kan du finde ud af det?
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 13:47 #7
Nej, desvære, jeg har aldrig konfigureret en Cisco router...

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 14:06 #8
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 14:08 #9
Det virker hr. :)
Billeder fra Australien ;)

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 14:09 #10
fair nok.... så havde du ret.... er der også et billede?
Avatar billede medions Nybegynder
21. maj 2004 - 14:12 #11
Nej, jeg kan ikke se dine billeder...

Hvis det er en UNIX/Linux server, så skal du passe på med filnavne og sti'er, da det er casesencetive... Altså der er forskel på store og små bogstaver...

I dine stier til dine billeder kan jeg se du bruger den fulde sti, det skal du ikke...

http://127.0.0.1/gallery/html_wrap/frames/golden/BR.gif

Denne sti kunne se sådan her ud:
gallery/html/wrap/frames/golden/br.gif

//>Rune
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 14:17 #12
Hmmm... det ved jeg ikke lige hvordan jeg gør, for det et galleri jeg har hentet ned, som jeg lige skulle bruge...
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
21. maj 2004 - 14:22 #13
Nå men du har svaret mig... så her er pointsene