Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 08:43 Der er 33 kommentarer

usb 2.0 under xp uden sp1

Hvordan får jeg usb 2.0 til at virke under windows xp pro, uden at skulle hente 140 mb..(sp1)... ?

det er på et aopen motherboard AX4C Max II, hvor intel vidst nok har lavet usb delen...?

virker det hvis man installere sp2 ? og kan man det uden at bruge sp1 ?

/Mark
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 08:50 #1
Kan ikke lade sig gøre uden SP1 eller SP1a. SP2 er såvidt vides stadig i beta test og derfor ikke tilgængelig som sådan.
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 08:51 #2
det må da kunne lade sig gøre... kom usb 2.0 ikke før sp1 ?
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 08:52 #3
Jo, men blev først implementeret i SP1
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 08:59 #4
men så må der da også være en driver, som er blevet brugt før sp1 kom på gaden ?
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 09:03 #5
Mener jeg ikke, da de to ting kom umiddelbart efter hinanden. USB 2 standarden kom først og en uges tid eller 14 dage kom SP1. JEg har aldrig hørt om at man kunne få USB 2 til at virke uden SP1
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:05 #6
hmm... ret så skod... for jeg har ikke mulighed for at downloade 140 mb.... og kender i øvrigt mange som har problemer med sp1...

nogle andre som har en løsning ?... skal bare have det til at virke...
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 09:10 #7
Hold dit spørgsmål åbent en tid endnu, det kan være der er én som kender til et workaround, selvom jeg tvivler på det. En anden god grund til at få installeret SP1 er de sikkerheds opdateringer den indeholder.
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:14 #8
ja men når nu man selv kører firewalls og antivirus.. og i øvrigt kun er på nettet sjælendt på et 56k modem, så går det nok :-), tror du ik ?

jeg holder åbent... der må være en løsning... har set at nogle af dem som laver usb 2.0 pci kort har drivers liggende... men det virker ikke til mit onboard!
Avatar billede espersen Novice
21. maj 2004 - 09:17 #9
Undskyld : men det er helt tosset at køre uden SP1a - den indeholder en laaaaang række af program- og sikkerhedsrettelser!

Her er listen der er med i SP1a : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fServicePacks%2fWindows%2fXP%2fSP1FixList.asp

Du kan da garanteret få en til at brænde opdateringen over på en CD til dig.
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:19 #10
men kan man ikke installerer sp2 uden at have sp1 ?
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 09:23 #11
Man kan godt installerer SP2 uden SP1, men da SP2 stadig beta testes så er det en dårlig ide. Prøv hellere at se om du ikke få en brændt kopi af SP1 evt. undersøg om den ikke skulle ligge på en skive til et computerblad.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:27 #12
Prøv den nederste fil på denne side:
http://www.hardtecs4u.com/files/intel/
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:29 #13
enshuldigung aber mein deutsch ist nich so gut... kan du forklare ? :-)
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:30 #14
nå... sorry fandt den...
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:31 #15
prøver den når jeg er ved min egen pc :-) tror den virker...
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:33 #16
så vidt jeg kan læse i readme.txt filen i zippen skal man kontakte en fra ms og få vedkommende til at tilføje en til en usb 2.0 beta liste... ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:33 #17
Forhåbentlig, men ellers vil jeg da give de øvrige ret i at det er en god ide at få sp1 ind på maskinen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:34 #18
Kigger lige ...
Jeg checkede kun at man kunne downloade. Jeg downloadede ikke filen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:43 #19
Fra denne side:
http://www.usb-drivers.com/companies/667.htm
dette link:
http://www.usb-drivers.com/drivers/86/86986.htm

Det er muligvis de drivere der omtales fra microsoft.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:44 #20
Hvis du bliver spurgt om password så prøv brugernavn: drivers password all
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:45 #21
har prøvet de to links... de virker ikke til mit motherboard... når man forsøger at installere dem, siger de bare at det kan man ikke...

hvor kan man få sp2 ? altså hele install filen, og virker dett til usb2 ? og uden sp1 ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 09:51 #22
Den er ikke ude endnu, så du er nok nødt til at nøjes med sp1a
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.asp
Vælg netværks installation | vælg sproget og download filen på 125 mb.
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:56 #23
hvorfor netværks installation ? er det for at hele filen kommer ned ?
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 09:57 #24
men har stadig ikke mulighed for at få så mange mb ned.... kan man slet ikke få fat i sp2 ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 10:06 #25
Jeg ved ikke om man kan finde sp2 et eller andet sted, men jeg er af den mening at man ikke skal installere betasoftware, hvis ikke man har en god grund til det. Du risikerer at der er uafklarede bugs i sp'en og du er vel ikke interesseret i at være betatester for microsoft.
Og ja, en netværksinstallation er den fulde fil. Ellers får du bare en lille fil der vil på nettet og hente de enkelte dele af servicepack'en.
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 10:08 #26
2 ting... har ikke rigtig mulighed for at få sp1... pga størrelsen... og hvis jeg kunne få den, så ville jeg ikke installere den, da jeg kender til nogle folk som har haft en del problemer efter installation af denne....

Hvordan får jeg mine usb porte til at køre med 2.0 ?
Avatar billede espersen Novice
21. maj 2004 - 10:12 #27
der var på et tidspunkt for lang tid siden at SP1a gav lidt problemer - men det er altså ovre nu. Jeg har hjulpet flere, hvor netop SP1a har afhjulpet de problemer de sad med (lyd + VGA-performance, USB, stabilitet og meget mere)

Men det er dit valg ;o)
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 10:14 #28
hmm ja... det skal bare være uden sp1... det kan da ikke passe at det er eneste løsning... det svarer til at man kun kan køre 640x480 uden sp1... hmm ...:-)
Avatar billede mtholm Nybegynder
21. maj 2004 - 11:49 #29
der ma da være en løsning ? :-)
Avatar billede groenaert Novice
21. maj 2004 - 17:05 #30
Løsningen lige nu er nok SP1. SP2 forventes først at blive frigivet omkring august/september og i SP2 har du endnu størrer chancer for at der kan opstå problemer end ved at installerer SP1a.
Avatar billede plex85 Nybegynder
22. maj 2004 - 20:59 #31
Avatar billede plex85 Nybegynder
22. maj 2004 - 21:00 #32
sorry det var ikke til xp ?
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:29 #33
hvordan går det - mere du vil have uddybet ?