Avatar billede marksdb Nybegynder
20. maj 2004 - 21:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ram eller grafik?

Den 1. maj får jeg mulighed for at købe et grafikkort (Radeon 9800 pro) eller en bunke ram (2x 512mb-PC2700). Foreløbigt har jeg kun råd til en af delene men til juni kan jeg få begge, spørgsmålet er bare hvilken jeg skal anskaffe først. Pt. spiller jeg mest desertcombat, hvor banerne loader MEGET langsomt så det får mig til at tænke på ram'ene, men jeg kunne også godt tænke mig at kunne køre Hitman:contracts, så hvad gør mig mest glad i den måned jeg skal vente på resten af finanserne?

Har lige nu:
P4 2,4ghz
512mb PC 2100
Geforce ti 4400
Avatar billede nopsen Ekspert
20. maj 2004 - 21:25 #1
Jeg ville gå efter grafikkortet først, da du har rigeligt med ram indtil videre, det er kun de allernyeste spil at de anbefaler mellem 512-1024 mb ram, så du vil helt sikkert få større glæde af grafikkortet og den mest mærkbare forbedring i ydelsen på dine spil.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
20. maj 2004 - 21:53 #2
jeg siger os grafikkortet.. det vil du klart få mest glæde ud af...
Avatar billede kapsen Nybegynder
21. maj 2004 - 01:29 #3
Vil også klart vælge grafikkortet.
men når du nu skal opgradere rammene, forstår jeg ikke hvorfor du vil opgradere frekvensen så lidt. tag dog pc3200 eller højere nu du er i gang. koster ikke meget mere.