Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 19:32 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

diskdrev ingen kontakt men kan ses

jeg har et problem med mit diskettedrev.. jeg kan ikke opnå kontakt.. kablet skulle virke fint (min hd sidder på samme kabel) og jeg kan åbne lukke den .. jeg kan godt se drevet under denne computer men jeg har stadig ikke kontakt..
jeg prøvede et program som hed daemon tools.. det skrev nogen ... scsi
ved ikke om det er et problem...
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 19:34 #1
rettelse drevet kan ikke ses...
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 19:39 #2
højreklik på denne computer
vælg administrer
diskhåndtering

kan du se cd rom drevet der?
Jeg går ud fra det er cdrom drevet siden det sidder på samme kabel som din hd
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 19:45 #3
nå ja, det kunne jo også være strømkablet;-)
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 19:47 #4
jeg kan åbne og lukke drevet så niks..
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 19:47 #5
eller hvad???
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 19:48 #6
hvis det er diskettedrevet ville jeg prøve at fjerne det, altså ikke fysisk og lade windows installere det igen og så håbe på at det løser problemet
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 19:51 #7
har du været inde og kigge i diskhåndtering.
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 20:52 #8
diskhåndtering er det ikke kun harddisk ??
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 20:52 #9
under diskhåndtering kan jeg kun se mine to hd
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 20:54 #10
ok har fjernet dem begge inde fra enhedshåndtering.. prøver en genstart.. og ser hvad der sker
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 20:54 #11
nej, diskhåndtering omfatter også dit cd rom drev.

Ja, så er den jo helt forsvundet.
prøv at fjerne det under tilføj fjern hardware og lad windows installere det igen.
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 20:55 #12
har du fjernet dine harddiske???? eller dit cdrom drev
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 20:58 #13
cd rom drev.. jo dem det er galt med
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 20:59 #14
ok den har fundet begge igen,.. men jeg kan stadig kun se dem under enhedshåndtering
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 21:05 #15
ja, så har jeg ikke flere forslag. Held og lykke sondervangen...
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:07 #16
Er der udråbstegn eller lignende i enhedshåndteringen ud for dit CD drev?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:08 #17
Hvordan sidder dine diske og cd drev? Er du sikker på at master/slave indstillingerne er rigtige?
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:16 #18
har lige fjernet et drev nu
så nu sidder der et drev og hd på samme kabel der er strøm til diskdrev da jeg kan åbne og lukke.. hd virker.. altså må der også være kontakt til drev.. drevet er sat som master
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:19 #19
Er HD så sat til slave?
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:19 #20
der er en gul !
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:20 #21
??
ved ikke om det gør noget men ja de3t gør den tilfældigvis..
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:21 #22
har en anden hd på eget kabel sat som master...
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:22 #23
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

der står dette som fejl ved ikke om den kom efter jeg havde den slettet
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:22 #24
Hvis du sagde ja til at HD var slave så er det ok.
Hvor står det gule udråbsteg ud for?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:23 #25
Prøv at kør fejlfinding igennem
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:26 #26
den åbner bare hjælp og support.. som foreslår jeg fjerneer den og geminstal.. har jeg prøvet det hjalp ikke..
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:27 #27
Har du et andet cd drev du kan prøve med, for jeg har en mistanke om at dit er istykker så.
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:29 #28
ja har lige lånt et.. prøver lige
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:42 #29
det nye drev får samme fejl...
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:44 #30
er det egentlig nødvendigt at installere det tynde grå kabel som skal sidde i den der gnd stik...=?? hvad gør det..
.. det har været installeret hele tiden
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 21:44 #31
det tynde kabel er til lyd. Det er ikke nødvendigt i forhold til dette her.
Avatar billede doublejoble Praktikant
20. maj 2004 - 21:45 #32
prøv evt at sætte det andet drev i sammen med den anden harddisk
Avatar billede sondervangen Nybegynder
20. maj 2004 - 21:45 #33
har det der scsi noget med noget at gøre... min ven som ejer pcen mener han på et tidspunkt instal. en ny driver til hans scsi controller -.. men det gik helt galt med den .. og så fjernede den igen
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 21:53 #34
Er scsi controlleren også pillet ud af maskinen?
Er du sikker på at du vender kablet rigtigt?
Har du CD'en til bundkortet? For så kan du prøve at geninstallere ide driverne, det kan du gøre ved at højreklikke på hvert punkt under IDE ATA/ATAPI drivere i enhedshåndteringen og vælge opdater driver.

Hmm det kunne egentlig også være kablet, prøv med et andet hvis du har.
Avatar billede sondervangen Nybegynder
21. maj 2004 - 00:38 #35
ved ikke hvordan sådan en controller ser ud.. er det en alle har ??+
nej har ikke cd´en til bundkortet
kablet kan kun sættes i på en måde.. der er et hak i det !!
på samme kabel kører også hd.. og pc´en kan jo godt finde den
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 12:47 #37
Avatar billede sondervangen Nybegynder
22. maj 2004 - 20:16 #38
det blev til en formattering
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 20:19 #39
takker for point..