Avatar billede azs Nybegynder
20. maj 2004 - 15:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Orion LA750

Hej

Jeg har lige fået mig sådan en dejlig 17" TFT LCD skærm men kan ikke finde nogle drivere til dem.

Jeg har været inde på www.orion-europe.dk og prøvet de lcd drivers (der er heller ikke noget info om de skulle have lavet den skærmen på siden men bag på skærmen står deres navn) de havde men synes ikke de passer til da jeg kan køre med mere Hz end de drivers siger at den er optimeret til.

Jeg har også problemer med nvidia drivers vs den skærm her.
Når jeg tar Egenskaber for Skærm -> Avanceret så går skærmen i sort i 2sec og kommer tilbage. Det gør den også når jeg vil "klippe/flytte" en fil med CTRL+X i windows explore.

Nogen som har en ide hvorfor ?
Avatar billede hub Nybegynder
20. maj 2004 - 17:07 #1
Der er intet vundet ved at køre med en højere refreshrate end 60 på en LCD-skærm. Skærmens opbygning er helt forskellig fra en almindelig CRT-skærm. Hvis du har experimenteret med refreshrate, så stil den tilbage til 60--det kan muligvis være grunden til dine problemer. En specifik skærmdriver behøves ikke, medmindre du ønsker at køre med en bestemt farveprofil fra fx scanner-skærm til printer..
Avatar billede azs Nybegynder
21. maj 2004 - 12:43 #2
Jeg har prøvet og sætte den tilbage til 60Hz men den går stadig i sort ved de 2 andre ting der. Det er meget wierd for den går kun i sort når det er i explorer jeg bruger CTRL+X på en fil. Det sker ikke hvis jeg gør det andre steder.

Ingen der kan forstælle mig hvorfor den måske gør det ?
Avatar billede azs Nybegynder
26. maj 2004 - 20:44 #3
jeg lukker da der var intet som virket ;(