Avatar billede uhygge Nybegynder
20. maj 2004 - 14:19 Der er 9 kommentarer

Hjælp til acrobat reader

Hey alle.

Kan man på ingen måde overføre hvad der står i et pdf format, til et word dokument eller ligende.?

På forhånd tak..
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 14:22 #1
Der findes en række programmer som påstår at de kan. Men efter min eraring afhænger det meget af, hvad dokumentet indeholder, hvilket program det oprindeligt er lavet med før det blev konvertret til pdf osv.

Faktisk er idéen med pdf jo netop at det ikke skal kunne rettes bagefter.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 14:23 #2
Men du kan selv cut&paste fra pdf til word og så tilpasse manuelt bagefter.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. maj 2004 - 14:24 #3
Det kan være at du kan finde noget her: http://www.google.com/search?q=convert+pdf+to+word
Avatar billede uhygge Nybegynder
20. maj 2004 - 14:29 #4
Jeg kan ik cut og paste til word fra pdf... Blir til en masse mærkelige tegn
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 14:31 #5
Vælger du værktøjet Marker Tekst først, og bruger så det til at markere med i Acro?
Avatar billede uhygge Nybegynder
20. maj 2004 - 14:36 #6
ja
Avatar billede uhygge Nybegynder
20. maj 2004 - 14:36 #7
andre måder???
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 14:51 #8
Ikke så vidt jeg ved. Hvad sker der, hvis du sætter teksten ind i fx Notesblok i stedet for Word - bliver den så læselig.
Avatar billede x-lars Novice
20. maj 2004 - 18:40 #9
Visse OCR-programmer kan "scanne" pdf-filen og konvertere den til et tekstdokument - men de koster jo som regel penge.

Hvis du kan printe pdf'en, kan du jo bare bruge et gratis OCR-program til at lave dit dokument - krøllet, men næsten gratis. §;-D