Avatar billede netsrac Praktikant
14. februar 2001 - 22:12 Der er 23 kommentarer og
7 løsninger

Konstruktiv kritik og ideer

Jeg vil gerne vurdering på min side http://www.wservice.dk , både på design og funktionalitet, desuden vil jeg gerne have ideer til andre services som kan generaliseres til flere brugere. Point gives efter hvilke kommentarer / svar jeg kan bruge til noget :-)
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 22:15 #1
min vurdering er at jeg ikke kan komme ind på siden
Avatar billede netsrac Praktikant
14. februar 2001 - 22:16 #2
what ? browser ?
Avatar billede kapla Nybegynder
14. februar 2001 - 22:16 #3
Der er ikke ret meget grafik på måske skulle du dele linkene op sådan der var nogen i begge sider så man ikke behøver at scrolle nedad
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. februar 2001 - 22:21 #4
Siden er for lang i forhold til browservinduet.

Du har et par ting, der går igen. F.eks Glemt brugernavn/Password. Lav en side til den slags. Det er trods alt ikke så tit igen at folk glemmer det.
Fjern statistikken - Der står bare det samme som ovenfor. Gør evt. som på www.eksperten.dk. I stil med Flash (129).

Ganske nydeligt design, men godt nok en kende tørt. Ingen farver overhovedet.

/Nikolaj

Avatar billede eagleeye Praktikant
14. februar 2001 - 22:24 #5
1. Hvis noger er undestreget så skal det være et link lige som alle andre: Forside..Gæstebog/Mailform...

2. Forslag.. Du kunne måske lave en visning af max 10/15 forslag på en side, og så nogle Næste/Forrige. Forslag input feltet kunne lave lige så bred som Navn og Email tilsammen. Det er træls at skrive i sådan en ligge tekstbox.

3. Nyheder. Godt med Tilabge til nyhedsoversigt. Måske en Næste/Forrige nyhed??

4. Når du har lavet det i ASP så kan du vel også lave det sådan at når man er logget ind så bliver det gemt. Så man ikke skal til at skrive brugernavn og password igen. Det kan gemmes i browseren eller i en coockie.

5. Når jeg prøvet at vælge farve i Opret Gæstebog får jeg en fejl, Run time error in line xx. Linie nummeret afhænger af hvilken farve jeg ønsker. Det samme gælder for Skrifttype.
Error: Object Expected.

Det er hvad jeg lige er faldet over.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:24 #6
=>kapla0: det mener jeg ikke.

Jeg synes dog at tekststørrelsen er for stor!

\"Banneret\" i bunden er til at blive idiot af at kigge på ... der er alt for meget fade fra blå til hvid.

Folk der vil benytte din gæstebog vil garanteret gerne kunne tilpasse designet bedre end kun baggrundsfarve, tekstfarve og teksttype.

Der er meget spildplads i begge sider - for meget synes jeg.

\"Statistik\" ... kunne du pladsere under en side der hedder blær ... ;)

Det var lige hvad der faldt mig ind ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. februar 2001 - 22:30 #7
Jeg vil give Repsac ret i at teksten er noget stor.

På banneret i bunden står din hjemmeside adresse 2 gange, men der er ikke lavet link på den.

Jeg ville nok ændre menuen så den fremstod i denne rækkefølge.

Forside
Nyheder
Login.
Opret Bruger
Glemt Brugernavn

Services
Gæstebog
Mailform
SMS Sender
Counter
Counter V2
Domain Tester

Wservice
Forslag
Kontakt

Linkpartner.

/Nikolaj
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:31 #8
Ved fejllogin:
\"Der er indtastet et forkert brugernavn eller Password.\"
Er det så ensbetydende med at enten brugernavn eller kodeord er rigtigt? (Bland ikke dansk og engelsk i én sætning ... enten eller!)
Jeg ville have skrevet:
\"FORKERT USERNAME OG/ELLER PASSWORD!\" - med stort, for det er vel temmeligt vigtigt ...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. februar 2001 - 22:31 #9
Det jeg mener er at den \"bruger\"- menu fylder alt for meget.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:33 #10
Du har lidt kommafejl hist og pist ... \"Det Ny Komma\" ...
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. februar 2001 - 22:34 #11
Test på om brugernavn og/eller password felterne er tomme når man logger ind. HVis de er får man en The page cannot be found fejl.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:39 #12
Eksempel:
\"Nu åbner wservice.dk igen for en ny service, det er en forbedring af counteren som wservice.dk i et stykke tid har tilbudt, denne counter registrerer imidlertid mange flere ting end den gamle counter.\"
--> (mener jeg ... men er jo en smagssag.)
\"Nu åbner wservice.dk igen for en ny service. En forbedret udgave af counteren som wservice.dk i et stykke tid har tilbudt, denne nye version registrerer imidlertid meget mere end den gamle counter.\"
Det er bare lidt formulering ... et eller andet skal jo kværulere over ...
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. februar 2001 - 22:40 #13
*Hvis man ændre i eks.vis CounterV2 og trykker på \"Ret Counter\" knappen ville jeg forvendte at man kom tilbage til oversigten.

Du er nok til at huske folks login som jeg skrev før. For bare man trykke på refresh/reload skal man logge ind igen. Der kommer en Bruger Logout frem når man er logget ind.. hehe :)

Jeg er eenig med Nikolaj \"Bruger\" menuen fylder alt for meget på siden.
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:46 #14
Hvad med lidt cookies? - husk login ...
Avatar billede ezzuk Nybegynder
14. februar 2001 - 22:52 #15
jeg synes helt bestemt at de to kæmpe charts burde fjenes(eller også bare være meget mindre. jeg mener kun at det er absolut nødvendigt at have det mindste lille chart skilt(det er vist en en halv cm2 stor)

personligt, synes jeg at designet er lidt kedeligt. der skal være en anden baggrundsfarve i tabellen end hvid. men hvis baggrundsfarven inde i tabellen absolut skal være hvid, så skal der være en border på tabellen. det synes jeg ville se meget pænere ud.

Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2001 - 23:19 #16
Ja eller også skal alt uden for tabellen have en anden farve ... ikke den blå som allerede er der, men en ny, pæn og passende farve.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2001 - 00:08 #17
Et rimeligt design, men de to nederste statestikker kunne godt stå på linje med teksten, det vil se bedre ud. Endvider ser det lidt farveløs ud, men det er selvfølgelig heller ikke en side, der skal sælge nogle over seje produkter, men der i mod en service side.

Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 11:23 #18
Stilen er meget ren, måske lige en anelse for ren, efter min mening. Den er lidt tør & kedelig at se på.

Måske skulle du lave noget andet grafik, end de der blå/hvide forløb. Det er langt fra alle PC-skærme der fremviser forløb pænt. Det skal være lidt mere GO over siden, synes jeg. Den er lidt \'død\' at se på. Man ville ikke lægge mærke til siden, og huske den for noget specielt.

Måske skulle du lave et logo ud af WService.dk, i stedet for en kedelig hvid tekst!

Din side-ide er fin. De Services som du vil tilbyde på siden, er noget som mange leder efter på nettet.

En ganske lille ting der irriterer mit øje, er de to Chart+WService boxe nederst i din menu. De burde være venstrestillet, som resten af menuen. Det ser lidt kikset ud.

Alt i alt...Du har et fedt indhold på din hjemmeside, fede services. Bare et lidt kedeligt design. Frisk det lidt op, så det er lidt mere muntert at se på, og knapt så tungt og tørt.

Trine / Misskat
Avatar billede staz Nybegynder
15. februar 2001 - 12:20 #19
Stilen er.... dårlig.

Den er for ens. For simpel. Du skal ændre din skrift type. Times kan være trættende for øjende. Brug istedet arial eller verenda. Menu... Få de streger under dine links væk. Brug fx. css (style sheets) så kan du også ændre det på alle de siden på en gang. Jeg ville starte forfra med et nyt design...

--- Staz ----
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 12:31 #20
Staz >> Hård kritik, må man sige. Times ? Hvor ser du det ? Det er Tahoma. CSS er desværre ikke fuldt understøttet af NS4, derfor bruger jeg ikke det.
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 12:32 #21
Fejlen med login siden er rettet og den script fejl på opret Gæstebog er også rettet.
Avatar billede staz Nybegynder
15. februar 2001 - 13:31 #22
Netsrac >> Ja, måske også lidt for hård. Men du ved da hvad jeg synes nu. Jeg sidder ved en imac med netscape og her ligner det times. Har de ikke fødder serifer eller er det bare mig.

Med hensyn til css så skal man selfølig have IE 4.0 eller mere så måske minsker det målgruppen lidt, men.... Så bruge java i stedet.

---- Staz ---
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 13:35 #23
staz: Har du aldrig lært, hvordan man ser, hvilken skrifttype der bruges? Man kan se det i kilden...<font face=\"Tahoma\" size=\"2\"> *GG*

Smiiiil!

Trine / Misskat
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 13:41 #24
I min NS 4.51 er det Tahoma, men det kan da godt være at MAC ikke kender den.

JAVA er ikke særlig pænt.
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 13:43 #25
netsrac: Nej, javascript er ikke altid lige smart, det vil jeg give dig ret i ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. februar 2001 - 13:46 #26
JAVA er ikke javaScript.
Avatar billede staz Nybegynder
15. februar 2001 - 13:54 #27
Nå, men min point... Få de streger væk under dine links. Java, JavaScript, Dhtml, gif, jpg, you name it, bare så dem væk.... ok

---- Staz ----
Avatar billede Trine Nybegynder
15. februar 2001 - 13:56 #28
Staz: Så dem væk? Skal de så såes med karsefrø eller blomsterfrø? *GG*
Avatar billede staz Nybegynder
15. februar 2001 - 14:11 #29
Ha Ha Ha, mindre stvfjl ok. “Så bare så dem væk“ og den skal forståes som FJERN DEM\" ok..... :-D

---- Staz ----
Avatar billede netsrac Praktikant
15. februar 2001 - 16:19 #30
Lukker og slukker.