Avatar billede apollon55 Nybegynder
20. maj 2004 - 12:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farveprinter til digitalkamera

Jeg har for nylig købt et digitalkamera der har en opløsning på 3,2 megapix.
Hvilken farveprinter vil i anbefale mig at købe til at printe billeder ud med?!? (Max pris på ca. 1500 kr.)

mvh

Apollon
Avatar billede trp79 Nybegynder
20. maj 2004 - 12:56 #1
Hos Canon kan du få prøve prints - det var måske en ide inden du beslutter dig?
http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html
Det fungerer på den måde, at du uploader et billede og de så sender det til dig - helt gratis. Man kan kun få et print pr. printer de har.

Har ellers ingen erfaring med printeren i dit henseende :(

Håber du kan bruge det, mvh
Torben
Avatar billede apollon55 Nybegynder
20. maj 2004 - 13:04 #2
k, det lyder sku ellers cool nok dér - det er i hvert fald et forsøg værd. Men jeg vil stadig meget gerne have nogle anbefalinger hvis der er nogle der har erfaring med at printe billeder fra digitalkamera.
Indtil videre tak Torben
Avatar billede lefre Nybegynder
24. maj 2004 - 14:24 #3
HP psc 1350 har indbygget kortlæser, som du stikker kameraets flash-kort i.
Den koster ca. 1200 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77620
Jeg har selv lillebroderen Hp psc 1210 (uden kortlæser), som jeg er ret glad for.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77536
Den har en udmærket foto-kvalitet. Begge er multifunktionsmaskiner, som også kan bruges som scanner/kopimaskine.
Ulempen er at de vist er lidt dyre i blæk hvis man printer mange fotos.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2004 - 22:54 #4
De fleste nyere blækprintere er rimelig OK til farveprint. De suværent gode er selvfølgelig photoprinterne med 6 eller flere farver. De er så til gengæld ikke så gode til sort/hvid tekst.

Men hvad de fleste dummer sig med er, at man køber en stor fin dyr flot farveprinter, og så skriver ud på almindeligt kopipapir. Resultatet kan være flot, men det bliver kun rigtigt med ordentligt fotopapir.

På fotopapir vil langt de fleste printere kunne gøre hjemmebrugeren tilfreds.

Og personligt sværger jeg til Epson printerne. Gå efter en med separate blækpatroner, hvis du regner med at printe meget ud - det er billigst i længden.
Endelig er HP, Lexmark og Canon også glimrende, omend jeg plejer at klage over Canons manglende driveropdateringer.