Avatar billede lazz1 Nybegynder
20. maj 2004 - 12:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Halo Combat evolved fører til blå skærm med NV4_disp.dll

Jeg sad og spillede Halo igår, det har virket fint indtil igår hvor computeren efter 1½times tid pludselig genstarter. jeg startede spillet igen og til min store irritation fortsatte det. slog genstart fra og så følgende:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
nv4_disp.dll - Adress BFB18BAE base at BF9B7000 - DateStamp 4061d5ac

jeg har ledt på internettet og kan ikke finde en løsning.
har prøvet at geninstallere spillet, grafikkortdrivere, prøvet andre grafikkortdrivere men intet virker...
når jeg starter spillet kommer jeg til hovedmenuen og derfra stopper computeren 1 - 2 gange i pauser af op til 30 sekunder hvorefter den laver blåskærm...
Håber der er nogen der kan hjælpe.

min hardware:
Windows XP
Pentium4 2.4Ghz
512MB RDRAM
60GB HD
128MB GeForce4 Ti4200
SB Audigy
Avatar billede nopsen Ekspert
20. maj 2004 - 20:15 #1
Først og fremmest skal du være sikker på at du har installeret de nyeste chipset-drivere foruden grafikdriverne.
Hvis problemet stadig er der, så prøv at køre en mem-test, det kan nemlig sagtens være rammen der fejler.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
20. maj 2004 - 21:11 #2
hvordan kører jeg en såkaldt memtest?
Avatar billede nopsen Ekspert
20. maj 2004 - 21:14 #3
du henter den her:
http://www.memtest86.com/
den genererer en boot diskette som du booter oop på og derefter kan du teste rammen.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 03:04 #4
der var ingen problemer... hvad nu?!
Avatar billede nopsen Ekspert
21. maj 2004 - 03:16 #5
har du tjekket om blæseren på dit grafikkort kører?
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 06:48 #6
ja, det gør den
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 07:50 #7
Det lader til at det kun er DirectX programmer der gør det...
Quake2 kørte fint uden hak, jeg prøver lige et nyere for en sikkerheds skyld.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 08:26 #8
Hmm, det er sq noget skidt... har prøvet kombinationer med rammene og det ser ud til at det ikke er dem der laver fejl (medmindre alle fire er ødelagt), er det muligt at teste grafikkortets ram? i så fald hvad skal jeg bruge til det?!
Avatar billede nopsen Ekspert
21. maj 2004 - 14:39 #9
kører du med DirectX 9.0b?
Så vidt jeg kan se burde det her kunne teste din ram på grafikkortet, man kan hente en 30 dages prøveversion:
http://www.amidiag.com/products/features.cfm
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 15:24 #10
den laver kun nogle standard tests... ikke noget større som at teste rammene... :(
Avatar billede nopsen Ekspert
21. maj 2004 - 15:58 #11
ok der står ellers under beskrivelsen at den kan teste grafik-ram, så det troede jeg.. hvis jeg finder noget andet, siger jeg lige til.
Avatar billede nopsen Ekspert
21. maj 2004 - 16:03 #12
ellers kan du også teste dit grafikkort med dxdiag (start-kør)
når du er derinde skal du vælge fanebladet display, der kan du køre nogen tests.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
21. maj 2004 - 16:48 #13
ja. men den tester ikke hårdt nok... den bruger ikke al rammen... tror det er dér problemet ligger.
Avatar billede lazz1 Nybegynder
04. juni 2004 - 01:51 #14
hmm... :(