Avatar billede xzein- Nybegynder
20. maj 2004 - 12:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Porblemmer med upstart

Hej der :)
Jeg har et problem med min nye com jeg *selv* har samlet. Når jeg starter den up kører den som fint nok, men der går ikke lang tid for den står stille og bare ser grim ud. Der sker ik bare ik noget. Den stopper lige efter den har vist billedet af min fine P4 cpu :) på skærmen. Jeg har : M/B Abit Ic7-Max3
                                CPU P4 3.0 Ghz
                                Kingston Ram 1024 pc 3200
Jeg har self os alt andet der skal bruges til en computer i ;).
Avatar billede vipez Nybegynder
20. maj 2004 - 12:21 #1
En computer der starter læser i følgende række følge...

1) GFX kort
2) RAM

så prøv sæt andet gfx kort i og 2 prøv andre ram? evt 2x512 kingston. Husk desuden at kingston ikke kan kører godt sammen med andre. Jeg har lige måtte pille mine 2x256 noname ud da min computere hele tiden frøs så nu kører jeg kun med min ene kingston på 256.. Meget sløvt, men den fryser ikke ;)
Avatar billede xzein- Nybegynder
20. maj 2004 - 12:22 #2
Jeg har 2x512 Kingston ddr ram hyperX og ik andre. Så har jeg et GFX GeForce FX 5900XT ;)
Avatar billede xzein- Nybegynder
20. maj 2004 - 12:24 #3
men det rart at vide hvilken række følge den læser i, så jeg måske kan nærme mig mit problem.
Avatar billede nopsen Ekspert
20. maj 2004 - 20:18 #4
Har du været inde i bios og "load setup default" og derefter sat bios op korrekt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2004 - 01:20 #5
Det lyder som om det er når den skal ud og finde enheder at den "fryser". Prøv at fjerne alle kort og enheder bortset fra grafikkort, ram og floppy. Se så om den kan starte.
Kan den det, tilføjer du en komponent ad gangen indtil du enten finder synderen eller har fået alle enheder i igen.
Avatar billede xzein- Nybegynder
01. juli 2004 - 18:10 #6
jeg fandt den fejl hehe det var mit ene cd-rom drev der var sat til master ligesom det andet :D trals fejl.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2004 - 20:02 #7
Tjaa..jeg vil lægge et svar så. Den fejl ville være blevet fundet ved den procedure jeg anbefalede :-)

Tillykke med at du fik fixet fejlen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2004 - 20:09 #8
Takker for point :-)
Avatar billede xzein- Nybegynder
01. juli 2004 - 20:14 #9
hehe tak for tippet :D nu kører min nye com som en drøm :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2004 - 20:17 #10
Det er også en hidsig maskine du har der :)
Avatar billede xzein- Nybegynder
01. juli 2004 - 21:23 #11
hehe ja skal du lige hører det hele ? :D
Bundkort: Abit ic7-max3
CPU: P4 3.0 ghz ht 800fsb
Ram: Kingston 2x512 pc3200
HDD: Seagate 120gb & 200gb
Kabinet: Thermaltake Lanmoto sort
Plextor:alm. brænder og dvd-brænder
GFX Kort: POW Geforce fx 5900xt
Skærm: Samsung 19" Syncmaster 957MB
Strømforsygning: Thermaltake 480watt butterfly edition
Den er vild lækker spiller far cry, cs, c&c generals alt :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2004 - 21:46 #12
Så er det nu at jeg skal kriticere den sønder og sammen og komme med alle de andre dele som jo helt sikkert ville have udgjort en endnu vildere maskine, som ialt ville have kostet det halve..

Hmm.. Det kan jeg ikke så, jeg sætter mig bare hen i et hjørne og er misundelig. *g*
Avatar billede xzein- Nybegynder
01. juli 2004 - 22:05 #13
hehe :D