Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 11:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driver til grafikkort

Hej

Jeg har en lidt gammel PC med et grafikkort med navnet Nvidia Riva TNT.

Jeg søger den om muligt bedste driver til dette kort. Det skal understøtte brugen af OpenGl.

Håber der er nogen, som kan hjælpe.

Hilsen Mikkel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:25 #1
www.nvidia.com
Det er et geforce kort og driveren skal hentes ved nvidia. Og den driver understøtter opengl.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:29 #2
Rettelse: Det er selvfølgelig IKKE et geforce kort men et tnt-kort, men kommer fra samme firma og bruger samme driver som geforce kort.
Driveren er en "unified" driver og passer til alle Nvidia produkter.
Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 11:48 #3
Desværre..

Den driver jeg fandt ved at vælge geforce/tnt2 kunne ikke bruges..

Den kunne godt bruges, men kan ikke køre programmer der skal bruge OpenGl :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:51 #4
Hvad er det for programmer ?
Det er jo et "spillekort" og det understøtter ikke alle opengl kommandoerne, som f.eks CAD-programmer skal bruge, men derimod understøtter den at du sætter counterstrike til at køre i opengl.
Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 12:47 #5
Det skal bruges til at spille.

Det vigtigste er at det kan køre spillet "Counter-Strike".
Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 12:48 #6
Den siger at den ikke understøtter video opsætningen, og man bliver nødt til at bruge "software mode"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 13:05 #7
Det burde den kunne klare. Prøv at sætte den ned til 640*480, væg opengl, og ovre i venstre side, vælg default-driveren.
Hvis dette virker, kan du prøve at sætte opløsningen op igen.

Mine unger har spillet counterstrike med et 16 mb tnt kort og det var i opengl "mode". Jeg kan dog ikke huske hvilken opløsning de kørte med.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 13:08 #8
Hov forresten. Du HAR loadet nvidia driveren ikke ?. F.eks. xp har sin egen nvidia driver men den understøtter IKKE opengl.
Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 13:16 #9
Den skal jeg lige have en gang til..

Hvad og hvordan?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 13:19 #10
Du kører bare installationen af nvidia driveren, ikke andet.
Efterfølgende kan du gå ind i egenskaber for grafikkortet og kigge driver-oplysninger og se at driveren er signeret af nvidia.com.
Altsammen i windows.
Avatar billede huske Nybegynder
20. maj 2004 - 13:25 #11
Nu har jeg gjort som du har beskrevet, men altså den kan ikke spille det i opengl
Avatar billede c-holst Novice
20. maj 2004 - 17:15 #12
prøv følgende. Start din maskine op i fejlsikret ved at trykke f8 under boot

afinstaller nu driverne i tilføj fjern programmer
slet grafikkortet i enhedshåndteringen

genstart 2 gange almindeligt og installer den driver du i forvejen har hentet. Måske skal du ikke køre med den nyeste, men en herfra, fx 40.72 eller 43.45. har mange sige de er gode.
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:01 #13
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her