Avatar billede kapsen Nybegynder
20. maj 2004 - 00:24 Der er 7 kommentarer

Ny Radeon 9800XT køler?

Hej.
Jeg har et abit Radeon 9800XT kort. sådan nogle blir jo varme. derfor kunne jeg godt tænke mig noget nyt køl derpå.
har så overvejet en VGA Heatpipe ZM80C-HP + køler og så nogle heatzinks til rammene, eller en Thermatake Giant 3.
kender god til zalmans men ikke thermaltakes køler. er det noget der dur, med go køling uden for meget larm?

hvilken en vil i foreslå er bedst i Ydelse/Noice

btw. noget der ved om disse kølerprofiler er for store til at side i et Asus P4c800-E deluxe, pga nordbrokøleren er tæt på AGP porten ?

plz hjælp :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 11:36 #1
Det lader til at Zalman køleren godt kan være i et p4c800. På denne side er der en der har den kombination:
http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?p=756861#post756861
Mange af dem underskriver med deres computeredata og her er den "underskrift" jeg faldt over:
-----
The MiniMachines Cult
Enermax CS-3051 case,9 fans total
280FSB 1/1 Full Pat,HT
P4 2.4C/SL6WF,Costa,Aeroflow HS
ASUS P4C800-E Deluxe,BIOS 1016
Corsair TWINX PT4400 1Gig 3-4-4-8@2.85v
ATI 9800Pro,Zalman ZM80C-HP 430Mhz Core/380 Mem
WD Raptor 36Gig
Zippy EnergyForce I 460Watts
---
Jeg ejer ikke nogen af de nævnte kølere, men har læst adskillige test om dem og begge får mange roser.
Avatar billede kapsen Nybegynder
20. maj 2004 - 11:56 #2
ok. men fordi den kan vi i p4c800 så er det ikke sikkert den kan være i et P4c800-e deluxe. så vidt jeg ved sidder nordbrokøleren anderledes på de to, og det er også forskellige.

P4C800 = http://www.shg.dk/images/produkt2/310310/KNV9OMEQF4_400_350.jpg
P4C800-E Deluxe = http://www.shg.dk/images/produkt2/310427/49MF1AICXQ_400_345.jpg

jeg kunne vildt godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaring med disse kølere på et 9800XT. om de hjælper eller om standartkøleren er lige så god
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 12:06 #3
Ok, jeg kan kun se at han også har et P4C800-E Deluxe og at han har zalman køle-profilen.
Avatar billede kapsen Nybegynder
20. maj 2004 - 12:08 #4
ok. så må du undskylde. fik ikke lige nærlæst det ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 12:35 #5
Fra denne side:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=72941
Dette billede:
http://www.thetechlounge.com/reviews/zalman_vga_cooler/images/28.jpg
Der kan du se at der er forholdsvis meget plads på bagsiden. Altså køleren sidder højt.
Kigger man så på denne test af et leadtek grafikkort hvor der også sidder en stor køler på, kan man se at på den er der meget mindre plads fra underside af kort op til køleren. Og leadtek-testen er lavet i et bundkort magen til dit.
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=726&page=3

Jeg tror ikke du vil få problemer med plads, men det første pci-slot er selvfølgelig ubrugeligt.
Avatar billede kapsen Nybegynder
20. maj 2004 - 13:48 #6
ok. det lydder jo godt. mit problem er bare at det ser sku ikke ud som om at der er plads til at montere kølerprofiler på rammene på bagsiden af kortet :(.
nogen der kan argumentere for dette ?
Avatar billede anysom Nybegynder
02. marts 2006 - 22:27 #7
Hejsa

Jeg har selv både et Radeon 9800 XT grafikkort og et Asus P4C800 E-Deluxe bundkort.. Jeg har netop lige købt nye kølere til bpde grafikkortet og cpu'en. Jeg blev anbefalet at købe en Zalman VF700-Cu til grafikkortet, da de to ting skulle passe perfekt sammen. Dog var der lige det problem at producenten af grafikkortet nogle gange af en steneren grund bruger nogle lidt større komponenter. Derfor passede ikke helt. Det klarede jeg da ved at skære 3 af kobber "vingerne" af. Havde fået at vide på en hotline at det gjorde nok ikke så meget...

Angående bundkortet så har den en 478 Socket, så dertil skulle passe følgende blæser også fra Zalman: CNPS7700-Cu. Det skal så lige siges at jeg har en Pentium 3 Processor..

Jeg gav ca. 500,- i alt for begge ting hos SHG

Men nu har jeg så lige selv et spørgsmål at tilføje.. Jeg har nemlig nu monteret de to kølere, men  jeg kan ikke få gang i min computer. Når jeg starter den er skærmen bare sort og efter lidt tid kommer der en forvrænget stemme der siger "System failure (og et ord mere jeg ikke kan høre hvad er".. dette bliver den så bare ved med at gentage med et par sekunders mellemrum..Hvadd hulen kan det skyldes?!?!

Kapsen skulle jo nødig løbe ind i det problem heller..