Avatar billede svarre Nybegynder
20. maj 2004 - 00:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

title page properties

Hej. Jeg er ny mht. dreamweaver og er slet ikke inde i html.
Titlen som kommer til at stå i browserens toplinje skriver man som bekendt under page properties. Nu har jeg en index side med 3 frames, og lige meget hvor tosset jeg skriver sidens titel i Page Properties skifter den ikke fra "untitled document" i toplinjen. Hvordan gør jeg?
(bruger dreamweaver 3)
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:08 #1
Det er fordi du skal markere dit frameset og ikke dine frames *S*
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
20. maj 2004 - 00:08 #2
nu kender jeg ikke dreamweaver, men det er højst sandsynligt fordi du ændre titlen på en af de "frames-sider" du har på "selve" index siden.

Har du tjekket om det er muligt at ændre titlen på index.html (eller lign.)?
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:10 #3
Du trykker på dine grå linier som adskiller dine frames - og så skal der gerne stå FRAMESET i toppen af dokumentet/programmet.

Så skriver du titlen og gemmer dit frameset som f.eks. index.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:10 #4
Hvis du ikke kan se de grå linier så gå i menuen:

View - Visual Aids - frame borders
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:21 #5
1. du gemmer din top (frame 1) som f.eks. top.htm
2. du gemmer din midte (frame 2) som f.eks. forside.htm
3. du gemmer din bund (frame 3) som f.eks. bund.htm

De 3 frames behøver ingen titel. Når de er gemt - markerer du dit frameset som beskrevet ovenover - og gemmer den som index.htm.

Den første fil der bliver indlæst er så din index.htm (frameset) som består af 3 html. sider.
Avatar billede svarre Nybegynder
20. maj 2004 - 00:23 #6
merci miss-g
Avatar billede svarre Nybegynder
20. maj 2004 - 00:24 #7
så kan du måske også fortælle hvordan man let kan ændre scrollerens farve???
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:25 #8
Joo - et øjeblik *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:26 #9
Du bruger f.eks. den her:
http://www.webmaster-affiliates.net/color-scrollbar.php

Den genererer koden, som sættes ind i din html kode *S*
Avatar billede svarre Nybegynder
20. maj 2004 - 00:28 #10
tak for hjælpen, god nat
Avatar billede miss-g Seniormester
20. maj 2004 - 00:28 #11
Her er en anden af slagsen:
http://www.htmlbasix.com/scrollbargenerator.shtml

Selvtak *S* Nat-nat