Avatar billede soleo Nybegynder
14. februar 2001 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge?

Hej.

Jeg skal bygge en nu pcér, men er i tvivel om hvad jeg skal vælge.

Jeg har følgende interesser som jeg gerne vil bruge min pcér til:

Musik (Musik programmer/Pro audio)
Webdesign
Spil
Billedbehandling

/soleo.
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
14. februar 2001 - 21:58 #1
ok Mindst 500 mhz
masser af ram mindst 128 mb
et godt grafikkort! Riva TNT 2 32mb eller bedre!
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 21:59 #2
jeg siger amd T-bird
med hvis du har råd DDR-RAM
på asus bundkort der er et nyt med 4 ata 100 ide
og et geforce med køler på evntuelt tunet til quadrokort.Der efter et 8/16 kannalslydkort til et par tusinde. En skræm med en dot under 0,23 til billedbehandling.så er det da vist også en maskine med smæk i
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 22:02 #3
Avatar billede nicknanders Nybegynder
14. februar 2001 - 22:12 #4
Du kan klar dig med langt mindre end gnaifers lille indlæg her. Jeg vil snarere råe dig til autexe.bats råd. mindst 500-600mhz. Og ram er en vigtig del ved billedbehandling. Når du spiller meget skal du sørge for en ok-stor harddisk, dvs. ikke mindre end 12gb. Og så sørg for at hd. kører ultra-dma 66. Et godt grafikkort er at foretrække, som f.eks. Riva TNT 2 32mb. mindst 32mb i hvert fald!!! De nyere spil vil komme til at forlange meget af din computer, og især af dit grafikkort hvis du vil nyde nogle flotte grafiker.
bundkort: A7V er helt klart min favorit, men smag og behag er forskellig.
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 22:30 #5
ja men skal han have tung behandling foreksempel optagelse af flere ting i studie så kræver det meget og det ved jeg da jeg har en maskine med et 16 kannals lydkort i
og ja k7v er kanon men det her er den nye version
Avatar billede nicknanders Nybegynder
14. februar 2001 - 22:58 #6
Hvad er det der gør den nye mdel bedre end den gamle, altså af bundkortet?
Avatar billede gnaifer Nybegynder
22. februar 2001 - 11:29 #7
at der er 4 ata 100 tilslutninger så når du køre fra HD HD så hakker lyden ikke og det er under optagning jeg tænker på