Avatar billede bp185 Nybegynder
19. maj 2004 - 22:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Den ene HD vises ikke i denne komputer (XP)

Min pc består af 36gb WD S-ata + maxtor 40gb ata + Segata 40gb ata + Cd rom, alle enheder er fundet i Bios + XP enhedshåndtering, men Segate 40gb bliver ikke vist i denne komputer, men alt det andet bliver vist,hvad kan det skyldes.?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:00 #1
Du skal gå til Skrivebord / Denne Computer / ...
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:03 #2
...administrer / Diskhåndtering / højreklikke på den aktuelle disk, og "Aktivér" eller lign. besked.

Forklaringen er hvis du har Win 2000 DK, men fremgangsmåden er den samme, hvis du bruger Win XP.
Og hvis sproget er noget andet, kan du også nemt selv oversætte.

Ja, det er det. :-)  Ellers bare skriv tilbage, så skal jeg nok hjælpe dig.  :-)
Avatar billede bp185 Nybegynder
19. maj 2004 - 23:11 #3
Jeg kan ikke højreklikke på en disk som ikke bliver vist
Avatar billede bp185 Nybegynder
19. maj 2004 - 23:24 #4
Nu lykkedes det at finde den, har lavet partion + format men fik kun mulighed foe at format i NTFS, men jeg ville ellers gerne have formateret den i FAT 323 kan det lade sig gøre
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:34 #5
Ok, men jeg vil MEGET kraftigt anbefale dig at bruge NTFS, da det er et MANGE gange mere stabilt fil-system, end FAT 32.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:37 #6
...hvis du husker de gamle win95, win98 og win ME, dem som tit og ofte fik "blå skærm"? Det var netop pga. FAT 32 filsystemet.
Derfor: Brug NTFS, som oprindeligt blev udviklet med henblik på Server-miljøer. Derfor stabiliteten.  :-)
Og det er i dag standard for både Win2000, winXP og det nye Operativ System Longhorn.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 23:38 #7
Forøvrigt: Tak for point. :-)
Avatar billede bp185 Nybegynder
19. maj 2004 - 23:41 #8
Hvorfor jeg vil bruge FAT 32, er fordi at da jeg bruger Klon prg. Ghost.Så vidt jeg ved kan jeg ikke bruge Ghost når jeg kører med NTFS.?