Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fra MyISAM til InnoDB Konvertering

Hvordan konvertere man MyISAM tabeller fra sin database til InnoDB ???

Jeg skal bruge dette for at oprette fremmednøgler i tabellerne, men jeg ville godt undgå at skulle starte HELT forfra da jeg i forvejen har mange data med reference til andre tabeller.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:17 #1
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:30 #2
Jeg har iforvejen afprøvet de muligheder men kan ikke få dem til at virke
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:32 #3
Hvad har du gjordt og hvilken fejl fik du ?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:34 #4
Jeg fik ikke nogen fejl...der skete bare ikke noget..
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. maj 2004 - 21:35 #5
og du er sikker på at din MySQL version understøtter INNODB?
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:35 #6
Og jeg har kun prøvet ALTER modellen....Den anden mulighed er jo ikke så aktuel da jeg ønsker at lave konverteringen UDEN at skulle starte forfra med at oprette tabeller.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:37 #7
INSERT INTO SELECT FROM er jo ikke helt forfra
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:37 #8
Ja, min MySql skulle understøtte InnoDB
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:39 #9
Jeg skal jo stadig lave alle tabellerne først...og hvordan sikre jeg mig så at alle poster i de nye tabeller får samme ID nummer som de havde i den gamle ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:41 #10
Du kan jo få MySQL eller et andet tool til at generere SQL script til at
create tabeller.

Og jeg vil stærkt formode at alle ID'ere bevares.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:43 #11
Nej, de bevares jo ikke...jeg køre med autoincrement
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:44 #12
Øh - den auto incrementer vel kun hvis man ikke angiver en værdi ??
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:48 #13
Nej, min autoincrementer faktisk altid....og jeg har været ude for at jeg skulle rette den op til flere gange for at ændringen træder i kraft. Dette har også undret mig da jeg fra andre sql databaser altid har kunne override en autoincrement.

Men jeg kan faktisk heller ikke oprette NYE tabeller som InnoDB. Og det er måske mere mærkværdigt da den version jeg kører på 3.23.55 SKAL understøtte InnoDB
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:49 #14
Det er kan vel faktisk godt være at jeg i stedet har nogle problemer med min ODBC driver som gør at mange ting ikke lige virker som de skal ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 21:50 #15
3.23.x understøtter så vidt jeg husker kun InnoDB i MAX udgaven !
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:52 #16
Ok, det stod der så ikke noget om der hvor jeg læste. Så kan jeg bedre forstå at jeg ikke kan.
Avatar billede zephyrus Nybegynder
19. maj 2004 - 21:54 #17
Hmmm, jeg har lige kigget på mysql egen side. Og der står der gangsk rigtigt at det skal være MAX udgaven i 3.23 for at den understøtter InnoDB. Så kan det jo være ligegydigt, da det jo er hos en udbyder, og de plejer jo ikke ligefrem at ændre sådan noget på kundens ønske.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:07 #18
Lukke tid ?