Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 19:55 Der er 21 kommentarer

Problem med at komme ind på en andens com

Hej eksperten.dk, jeg har nogle problemer med at overføre en fil fra min ene computer til en anden. vi har ikke noget firewall på vores lan forbindelser, og de andre kan godt se computeren, men kan ikkke komme ind på netop min. Hvad kan jeg have sat forkert op, i forhold til de andres?

MVH ZijCo.
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. maj 2004 - 20:00 #1
Har du oprettet og delt en mappe?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:00 #2
du har delt et drev el. mappe..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:02 #3
prøv at søge efter det præicse pc-navn..

hvis det ikke virker, skriv CMD, i kør, og derefter IPCONFIG, så for ipérne.. ellers sæt din pc til automatisk, i lan..O)
Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 20:02 #4
jeg har delt en mappe
Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 20:03 #5
jeg har også sat det op til automatisk, de andre kan også¨godt se min computer, men de kan ikke gå ind på den, de har ikke retttigheder...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:04 #6
du kan også (hvis xp) lave en diskette, og køre den på den anden pc.
I netværksteder/opret mindre hjemme netværk..O)

søg efter comp... i netværkssteder.
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. maj 2004 - 20:04 #7
Sæt flueben i 'Tillad andre at ændre...' under deling.
Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 20:04 #8
jeg skal bare have at vide hvordan jeg kan gøre sådan, så at andre kan gå ind på min com. jeg har slået firewall fra, er der andet der kan blokere for at de kan komme ind på min com?
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. maj 2004 - 20:05 #9
andre=Netværksbrugere  :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:05 #10
og evt. installer, "udskrift deling"..O)
Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 20:05 #11
jeg har gjort det på den delte mappe, men de kan ikke engang komme ind og se mine mapper, når de dobbelt klikker på min com, så siger den at de ikke har retttigheder til at se/eller ændre i mine mapper? :/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:08 #12
o gdu har, højreklikket på din forbindelse, i netværkssteder.. / avanceret.. krydset deling af internet forbindelse..

hvad si´r den når du pinger..??
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 20:10 #13
Prøv at aktivere gæstekontoen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 20:12 #14
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 20:28 #15
Har du prøvet at aktivere gæstekontoen. Efter erfaring burde det meget gerne virke.
Avatar billede zijco Nybegynder
19. maj 2004 - 21:54 #16
jeg har aktiveret den, men den siger stadig det samme:

når de andre prøver at gå ind på min com, så siger den at den ikke har andang til denne netværkssource og at de skal kontakte administratoren?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. maj 2004 - 22:37 #17
i har det samme domæne.. prøv at søge fra bege comp.., og hvad siger den når du skriver ipconfig (skriv i kør cmd.. ipconfig)
ellers kig på linket og se om der er noget du har overset, og genstart..O)
Avatar billede svart Nybegynder
22. maj 2004 - 10:53 #18
pas på zijco, han har 1135 point ude! :=(
Avatar billede flindten Nybegynder
23. maj 2004 - 16:33 #19
At dele er ikke nok, når du har "dele" menuen skal du give adgang til f.eks alle

Prøv f.eks at dele et helt drev, opret et nyt share istedet for C$ og giv tilladelse
til at ALLE må se
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 17:39 #20
hvad er der mon sket her..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:03 #21
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..