Avatar billede michaelh Nybegynder
14. februar 2001 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

133 FSB / 100 FSB

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvordan det hænger sammen med multiplieren til cpu\'en (AMD), 133 x 6 = 800, 100 x 6 = 600 ???
Jeg har spurgt 2 net butikker, men de blannede ram bussen sammen med FSB\'en, og de sagde til sidst at de vidste det faktisk ikke.
Der var lidt om det her, http://www.eksperten.dk/spm/43591 men ikke noget rigtigt svar.
Så hvis en her kan komme med en forklaring, ville det være rart,.....tak.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 21:19 #1
133 x 6 = 800 (Thunderbird 266MHz FSB) (C)
100 x 6 = 600 (Thunderbird 200MHz FSB) (B)
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainamd760chip.asp

Xtom` =)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. februar 2001 - 21:24 #2
Well-- det er jo hvilke ekstern clock-frekvens som maskinen kan køre.

F.eks. en Celeron 300 kører pr. default 66 Mhz. Dette kan man ændre på nogle bundkort.. min kører 105 Mhz.

Så,.. dette er altså den hastighed CPU´en kører med eksterne dele (RAM, m.m.)

Alt kan tunes nu om dage (ikke kun knallerter :-)... og det er vigtigt at nå så meget så muligt!!

Derfor køber man RAM som kan køre 133 MHz for ikke at disse skal være flaskehalsen.. Man vil jo gerne have sin CPU til at køre hurtigere.

Læs om hastigheder på www.overclocking.dk eller www.overclockers.com

Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. februar 2001 - 21:25 #3
Jeg burde måske lige nævne at clock-multiplieren ofte er låst!! Derfor er man nødt til at overclocke CPU + eksterne enheder via FSB´en
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 21:45 #4
jeg vil bare lige indskyde HUSK FOR HELVED KØLING OG DE DER MAJESTIC KØLER ER LIGE TIL AT LUKKE OP OG JA DU VED
jo hurtiger du kører på FSB jo mere køling og den bliver ustabil bare ved 70 grader
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 21:48 #5
Køl dog af.. hvad bliver ustabilt ved 70°? ..Titan Majestic/ThermalTake Orb\'s fejler intet som produkter..
Avatar billede gnaifer Nybegynder
14. februar 2001 - 22:22 #6
t birden bliver udstabil ved 60-70 grader
og majesticen kan kun køle t birden ned til 60 ved normalt arbejde er det godt
Avatar billede michaelh Nybegynder
14. februar 2001 - 22:28 #7
Nu drejer dette her sig ikke om oc. men om FSB uden overclockning.
Jeg vidste egentligt godt det med ver, c og b, men kan man købe ver. c, jeg har ikke set den.
Jeg troede måske at alle var ver. c og at de så selv skiftede multiplier når de blev \"underclocket\" til 100MHz FSB.
Dette med  ver. c, b gælder vel kun for TB eller???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 22:31 #8
AMD Thunderbird kan operere med helt op til 90°.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 22:32 #9
Og køleeffekten på en Majestic/TT kan ikke bare lige opgøres sådan uden videre.. der er en hel del andre ting der har noget at sige også.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. februar 2001 - 22:33 #10
michaelh, nej, alle Thunderbirds er B\'ere herhjemme.. C\'eren er ikke kommet endnu. Og selv C\'erne vil ikke selv kunne skifte multiplieren, der er stadig brug for blyanttricket med at lukke L1 broerne for at fjerne låsen.