Avatar billede thome Nybegynder
19. maj 2004 - 19:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min mac adr. ikke routerens mac adr.

Jeg har flere computere, men kom til at registrerer min egen computer, og ikke min router, så alle andre i  huset, kan ikke bruge nettet. Hvad skal jeg gøre... ? Jeg er TDC Oncable...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. maj 2004 - 19:33 #1
smid din router på så du kommer til at køre igennem den når du skal på nettet.
ind på en vilkårlig side, og du burde komme ind på tdc side.
her vælger du at slette den profil der er (den du har oprettet da du har registreret din egen computer) og opretter en ny, og der burde den tage routerens MAC.
Avatar billede thome Nybegynder
19. maj 2004 - 19:35 #2
Okay, tak !
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. maj 2004 - 19:38 #3
jeg lægger lige et svar for sikkerheds skyld.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. maj 2004 - 19:38 #4
:-)
Avatar billede thome Nybegynder
19. maj 2004 - 19:46 #5
Det virker både og...

Jeg kan komme på, men det kan de andre ikke. Min er jo allerede registret, hvordan fjerner jeg min mac adr. og så tilføjer routerens... ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 20:13 #6
Der er noget galt her. Du kan komme på, selvom du er tilsluttet routeren og routeren er forbundet til dit kabelmodem ?
Så vil andre computere også kunne komme på. Prøv at køre en
ipconfig /all
i en dosboks på din egen samt en af de computere der ikke kan komme på og kopier indholdet herind. Det burde afsløre hvor problemet ligger.
Avatar billede thome Nybegynder
19. maj 2004 - 20:26 #7
Kan ikke se routeren, men der går mit net igennem, hvad kan det være ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. maj 2004 - 20:38 #8
Du kan gøre en af følgende ting.

Få routeren til at have samme mac adresse, som din PC. Nogle routere tilbyder denne funktion, men sikkert ikke alle. Læs i manualen, hvordan, hvis din router kan.

Få Webspeed til at nulstille mac adressen. Dette gør du ved at ringe til dem. Selve operationen tager sekunder hvorefter dit modem skal slukkes, for at få det til at opdatere informationerne.

Sluk modemet et par dage, så fikser det selv det med mac adressen, når det starter op igen. Denløsning har jeg brugt en gang, hvor jeg alligevel skulle på ferie.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 20:40 #9
Hvordan har du tilsluttet routeren til webspeed-modemet ?
Den skal sidde i den enlige WAN port. Ikke i de 4 porte du har til LAN.
Avatar billede thome Nybegynder
19. maj 2004 - 20:54 #10
Der er en uplink port !!! -- tonnybrandt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 21:02 #11
Ikke forstået. (uplink-betgnelsen bruges normalt kun på switche. Ikke routere)
Hvilke porte har du bagpå routeren ?

Problemet er at hvis webspeed modemet er tilsluttet en af routerens LAN porte, vil den være tilsluttet en ganske alm switch, og routeren vil blot fungere som en switch. Det vil give præcis den fejl du har, hvor det kun er dig der kan gå på nettet.
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. maj 2004 - 21:45 #12
To løsninger:

1. gør som jarnes siger: mange routere tilbyder at at ændre wan portens mac adresse. Lad denne være den samme som din pc.

2. Sæt routeren på. Genstart kabelmodemet (sluk strømmen). Efter genstart, lav en ipconfig renew på routeren (evt sluk routeren); så vil du automatisk komme ind på tdc's onlineregistrering hvor du kan registere en ny mac.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. juni 2004 - 20:28 #13
... Kommet videre?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. juni 2004 - 23:17 #14
Kommet videre?
Avatar billede thome Nybegynder
24. juni 2004 - 00:15 #15
Lukker
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. juni 2004 - 00:19 #16
nej thome, "lukker" er ikke acceptabelt feedback. Det må du kunne gøre bedre..