Avatar billede ole_h Nybegynder
14. februar 2001 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delt udbakke mellem flere maskiner

Jeg vil gerne have muligheden for at kunne sende mails fra flere maskiner på et fælles netværk, men alle skal \"helst\" kun sende til udbakken på den ene computer, der er tilkoblet internettet, således at alle mails kan \"sendes\" ud på internettet samtidigt. Jeg har prøvet med \"synchromail\", Sharewareprg. og det var rimeligt, men man kan ikke se hvad der foregår. Opkobling til nettet foregår over mobiltelefon, tit udenlands fra et skib, og endnu oftere er der ingen forbindelse, derfor ikke automayisk opringning.
Avatar billede manon Nybegynder
15. februar 2001 - 00:11 #1
IMAP er nok din eneste løsning.

men IMAP har du \"delt\" din indbakke + udbakke osv på alle de pc´er du kommer i nærheden af - minuset er at du skal have kontoen inst. på alle pc´er.
Avatar billede manon Nybegynder
15. februar 2001 - 00:13 #2
Den er specielt god hvis du eks. har 3 pc´er i et netværk, men fælles email til dem alle. Det svare næsten til at du bare lade emailene blive liggende på serveren og \"kun\" sende/læser dem online.
Hvis du har ADSL er det et god måde at gøre det på.
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 11:30 #3
SKAL SPM. IKKE LUKKES ? :-)
Avatar billede ole_h Nybegynder
18. marts 2001 - 13:00 #4
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med IMAP. Er det ikke ISP\'en der bestemmer om man bruger IMAP eller POP3 ?? Jeg vil gerne have yderligere svar, da jeg indtil videre ikke er blevet ret meget klogere. Håber du/I forstår.
Avatar billede manon Nybegynder
18. marts 2001 - 13:11 #5
hej ole

jo, IMAP betyder at du kan dele din indbakke, dvs at du kan have flere pc´er der henter den samme post på mailserveren.
det er webhotelserveren der bestemmer om du har mulighed for at bruge IMAP - ISP´erne giver dig kun en pop3 konto, men eks. azero.dk kan du også selv vælge at have en imapkonto istedet for en pop3.

ellers var der også en her på eksperten.dk der postede dette link, hvilket også er meget interesant, http://mdaemon.deerfield.com/

og til sidst er der jo ms exchance server, men det koster jo kassen :-)

vh
\\manon
Avatar billede ole_h Nybegynder
20. marts 2001 - 10:50 #6
Jeg har downloaded MDeamon  fra siden du foreslog. Det ser rigtigt ud, men jeg har dårligt tid nu til at checke om det er, da jeg skal ud og sejle et par uger. Jeg vil kigge det igennem derude. Tak for hjælpen indtil videre. PS: Det er rigtigt at løsningen kunne være Exchange Server, men det er \"lidt\" rigeligt pebberet.
Avatar billede manon Nybegynder
20. marts 2001 - 13:51 #7
ole-h >> Ja - jeg så en exchance2000 mailserver i brug i går og det er lige netop sådan noget du har brug for.

Jeg har, eller rettere - min svigerfar har nøjagtig de samme problemmer/situation som du har/sidder i og han vil ej heller betale for en MS Exchance, da den koster kassen.

Men jeg er ved at finde andre muligheder og du må gerne skrive til mig på eksperten@manon.dk så jeg kan fortælle dig om mine resultater :-)