Avatar billede sykonia Nybegynder
19. maj 2004 - 16:25 Der er 41 kommentarer og
3 løsninger

Skifter netkort 2 gange.. Stadig fejl..

Hej eksperter! =P
Jeg har et problem med min server..
Den går nogen gange af.. Står der bare netværkskablet er taget ud.. Og det er det ikk..

Jeg har skiftet netkort 2 gange, men efter 12 timer efter den har har stået tændt, siger den det med netværkskablet..

Hvad kan fejlen være? Kan det være switchen? Den gør det ikke på de andre computere..
Avatar billede benne_ Nybegynder
19. maj 2004 - 16:28 #1
Skift port på switchen og observer ændringer, sæt evt. en anden pc til den port din pc er koblet i nu, og se om den ryger af
Avatar billede dragox Nybegynder
19. maj 2004 - 16:29 #2
reboot routeren eller flyt netkablen / RJ-45 til en anden port / sluk tænd for switch'en

selv ville jeg flytte kablen til en anden port i switchen
Avatar billede sykonia Nybegynder
19. maj 2004 - 16:34 #3
Jeg har flyttet rundt på dem og der sker samme fejl, skal jeg reboote routeren?
Avatar billede sykonia Nybegynder
19. maj 2004 - 16:34 #4
Ikke routeren, men switchen..
Avatar billede dragox Nybegynder
19. maj 2004 - 16:37 #5
har du prøvet at sætte en anden computer til den samme port i switchen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 18:02 #6
Det er ikke en ukendt fejl og til tider er den eneste mulighed at disable media sense i windows, så den ikke længere checker om netværkskablet er tilsluttet.
Hvordan du gør det står her :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q239924
Avatar billede serverservice Praktikant
19. maj 2004 - 21:55 #7
er kablet ok?
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. maj 2004 - 10:16 #8
Ja.. Jeg har også prøvet med et andet kabel.. Hvad hjælper det at slå det der fra?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 10:29 #9
Windows disabler netværket på et kort hvis windows opdager at netkablet ikke længere er forbundet til kortet.
Det lyder som om du har prøvet en del allerede og jeg har været i spørgsmål hvor vi brugte flere dage på alle mulige forsøg på fejlretning, men tilsidst måtte ty til denne metode for at få den til at bibeholde netværket. Hvad der lige gør at windows tror at netkablet er taget ud skal jeg ikke kunne svare på.
Ovenstående er et fix, som kan bruges hvor alle andre muligheder er forsøgte, men hvor det stadig sker.
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. maj 2004 - 11:44 #10
Ok.. Jeg prøver!
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. maj 2004 - 11:56 #11
Nogen der kan oversætte til dansk hvad man skal gøre for at slå "Media sense" fra?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q239924

Da jeg ikke forstå det.. =S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 12:04 #12
Registreringsdatabasen er windows "hjerte" så gør kun det som jeg har skrevet her:

Klik start | kør, skriv regedit og tryk enter.
Nu åbner der sig et billede, der ligner stifinderen lidt.
I venstre side klikker du på + tegnet for at få de underliggende "foldere" til at åbne sig og i højre side vises den "folder som du har valgt (i venstre side).
Så du skal navigere til følgende sted i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Parameters klikker du på så indholdet vises i højre side.
Så højreklikker du i højre side og vælger ny | DWORD-værdi og du kan nu skrive navnet ind: DisableDHCPMediaSense
Sørg for at skrive det nøjagtigt som jeg skrev det !!
Efter du har gjort det kan du højreklikke DisableDHCPMediaSense og vælge rediger og du ændrer værdien til et 1-tal.
Luk regedit og genstart computeren.
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. maj 2004 - 12:05 #13
Ok 1000 tak..
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. maj 2004 - 12:33 #14
Så har jeg gjort det.. Og hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2004 - 12:40 #15
Tjaa... du vil jo først kunne se om det hjælper efter nogle dage.
Du skrev vist at det først skete efter 12 timer, så du er nødt til blot at bruge computeren og se om den bliver på nettet uden at brokke sig over at netværkskablet ikke længere er forbundet.
Du kan ikke umiddelbart se noget på kort sigt, men du kan selvfølgelig prøve at hive netkablet ud, lade det være ude ½ minut og sætte det i igen. Se om den brokker sig og se om du umiddelbart igen er på nettet.
Avatar billede sykonia Nybegynder
23. maj 2004 - 14:57 #16
Det ser ud til at virke fint.. Men alligevel..

Hvad er fejlen siden den gør sådan?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2004 - 15:03 #17
Jeg skal ikke kunne sige det. I de andre spørgsmål lykkedes det desværre ikke at finde årsagen. Det ville være bedre at fixe problemet istedet for, som her at slå en "feature" i XP fra, men til tider er der ikke andet at gøre.
Avatar billede sykonia Nybegynder
23. maj 2004 - 15:05 #18
Ja! Det er rigtigt.. Og det hjælper ikke hvis man geninstallere?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2004 - 15:18 #19
Jeg ved det desværre ikke. Såvidt jeg husker var der ingen af de andre der prøvede at geninstallere.
Avatar billede sykonia Nybegynder
23. maj 2004 - 15:34 #20
Er det værd at prøve?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2004 - 15:37 #21
Det bestemmer du. Jeg ville ikke gøre det hvis din installation ellers er velfungerende, idet du risikerer at udføre en masse arbejde uden at få udbytte af det. Der er jo ingen garanti for at det løser problemet.
Avatar billede dragox Nybegynder
24. maj 2004 - 08:37 #22
Det var lige før jeg selv stod af.
tror alle har lært noget her ;)
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 15:00 #23
Hehe.. Hvad ville i andre gøre? Tror i det ville hjælpe at geninstallere serveren?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 17:39 #24
Tror  ikke det ville hjælpe at geinstallere, men du kunne da prøve en repair.
Men fejlen kunne måske være noget hardware. Er netværkskablet f.x. udsat for elektrisk støj? Har du prøvet at skifte til et andet pci slot for netkortet?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 17:41 #25
Har du checket eventvieweren for relevante events med rødt skilt?
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 17:48 #26
Har du checket eventvieweren for relevante events med rødt skilt?
Nej det har jeg ikk..

Har du prøvet at skifte til et andet pci slot for netkortet?
Ja..

Kan det være bundkortet?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 17:52 #27
Det kunne godt være bundkortet, men er lidt svært at teste.
Prøv lige at se eventloggen for fejl som relaterer til problemet og andre på samme tid. send gerne eventid herind så kigger vi på det
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 17:54 #28
Jeg er ikke så god til at håndtere Event Viewer, så hvis i vil hjælpe mig ved at donwloade den her, kan i det.. www.arto.sykonia.dk/exp.evt

Der er nogle Netlogon fejl..!
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 17:56 #29
kan ikke åbne linket
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 18:08 #30
Hmm.. Prøv nu.. =)
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 18:11 #31
Gå i systemlog - find eventid og source samt beskrivelse når du åbner det.
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 18:13 #32
Hvor? Har du downloadet loggen?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 18:19 #33
Ja det er en dns fejl. den siger DNS operation refused når den prøver at oprette record i dns.
Her er nogle dns artikler har desværre ikke mere tid lige nu. http://www.serverguider.dk/artikler.aspx?Search=(w2ks
http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=78
Du skal sørge for at din server har fast ip og at den er registreret i dns.
Avatar billede sykonia Nybegynder
25. maj 2004 - 18:46 #34
Registreret i DNS? Og den har fast IP..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2004 - 18:56 #35
Jeg tror ikke DNS-fejlen som ses i loggen, har noget med dine netværksproblemer at gøre.
Såvidt jeg ved er fixet med mediasense da stadig aktivt, og fejlene med netlogon og dns i eventloggen er der fra d. 17 og helt frem til idag kl ca 16.54, og efter hvad du har skrevet har den været stabil siden du lavede fixet i registreringsdatabasen.
Så for mig ser det ud til at den dns-fejl er en anden "uvedkommende" fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 21:43 #36
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=5774&eventno=353&source=NETLOGON&phase=1
Det var hvad jeg fandt på fejlen.
Og så er DNS fejl jo ikke bare "uvedkommende", men grundlæggende for at serveren kan fungere på netværket. Derfor skal det rettes.
Men det er da muligt at netkort problemet er rettet med mediasense - lad den snurre og se hvad sker.
Det ser bare ud som om den kl ca. 16.30-16.54 ikke kunne nå dns serveren?eller hvad
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 21:46 #37
Jeg vil derfor umuddelbart mene at klienterne ikke kan få kontakt med serveren på de tidspunkter hvor DNS fejlen opstår
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2004 - 22:53 #38
dannyboyd >> Sorry, jeg udtrykte mig nok lidt uheldigt. Hvad jeg mente var at dns-fejlen var der, hvad enten netværksforbindelsen var stabil eller ej, og derfor ikke var direkte afledt af netværksproblemerne, eller for den sags skyld, var skyld i problemerne. "Uvedkommende" var nok et lidt stærkt ord *s*

For lige at opsummere, så blev fixet påført d.20/5 men problemerne med dns ses alle dage fra d. 17 frem til idag. Det var det jeg bed mærke i.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2004 - 10:27 #39
->sykonia hvad er nu status på din server, kører den ok?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 09:26 #40
hvad blev konklusionen på problemet -feedback
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2004 - 12:32 #41
"Nej det er det ikk..
Men jeg har fundet fejlen, min søster havde taget netværkskablet ud ved en fejl og sat det i igen.. Men ellers tak for hjælpen.."

Ikke så venlig en søster du har *s
Så må du gerne lukke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2004 - 14:32 #42
dannyboyd >> Er det info fra brugeren ?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2004 - 14:37 #43
http://www.eksperten.dk/spm/509511 ja herfra , men så skal han vel have sine point igen da vi ikke kunne gætte det med søsteren? *gg*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2004 - 14:48 #44
Hmm... Det problem kan da ikke have noget at gøre med dette spørgsmål efter min mening. Jeg går ikke ud fra at søsteren tager netkablet ud hver 12 time *G*