Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:19 Der er 17 kommentarer

Windows Update ERROR

Pga. et aller andet kan jeg ikke kører windows Upadte ? I log filen kan se at den viser error:

Error 0x80072EFD

Er der nogen der har fix' til det her ???

Thanks. :-)
/SM
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. maj 2004 - 14:22 #1
Hvis du har pirat version af Xp kan det skyldes det... Der er vist noget med at de har lukket for update for kopier...

Men på den anden side synes jeg jeg så en nyhed om at de havde åbnet det igen, for at sikre at "alle" win computere kunne opdateres, og derved i større grad have mulighed for at undgå virus / orme trusler..
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
19. maj 2004 - 14:23 #2
Lad mig se om jeg har forstået det rigtigt. Når du scanner efter opdateringer, kommer der så opdateringer frem? Men du kan ikke hente og download dem?
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:24 #3
NEJ NEJ.... :-) det er jo en Windows 2000 server - med licens og det hele.
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. maj 2004 - 14:25 #4
ok.. så skyldes det nok ikke det andet... ;-)

Hvad er scenario... Du kommer ind på win update.. Ser opdateringer.. og prøver at hente.. og prøver at installere...

Hvornår i processen går det galt...
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:26 #5
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:26 #6
Nej, når jeg scanner efter opdateringer - så kommer den med fejlen/ Jeg kan slet ikke se opdateringer)

"Windows Update Error

Windows Update has encountered an error and cannot display the requested page. Network problems are preventing connection to the Windows Update servers. Please try again later."

Men i Windows log filen kan se at det er en Error 0x80072EFD.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:30 #7
forslag til den spesifikke error er i linket http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;838177
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:34 #8
cp1:

Der er jo ingen ISA server..... hmmmm!
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:35 #9
nej men fejlmeddelelsen er den samme
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:36 #10
ja, det kan jeg se... men den kan jeg ikke fixe på den måde. ?
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 14:40 #12
jeg prøver.... :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. maj 2004 - 14:41 #13
okay ;)
Avatar billede pimpz Nybegynder
19. maj 2004 - 15:31 #14
nu er det vel ikke en lille dum fejl som feks. at datoen/mdr/år står forkert på maskinen ???
Avatar billede semir Nybegynder
19. maj 2004 - 15:40 #15
nej, det er det ikke :-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
19. maj 2004 - 15:46 #16
ok :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2004 - 20:02 #17
En masse gode forslag her:
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20965577.html

Næsten nede i bunden er der en guide med links til at udskifte windowsupdate komponenterne manuelt, men i ovennævnte spørgsmål viste sig at en firewall blokerede for windowsupdate activex kontrollen.