Avatar billede jackson Nybegynder
19. maj 2004 - 12:04 Der er 5 kommentarer

Ændre Permissions

Sidder og roder med en topliste (de gratis man kan finde på nettet)
Jeg følge install.txt filen, men får fejlen "You do not have permission to write to ./config.php. Make sure you CHMOD 666 config.php."

Hvordan ændre jeg CHMOD i f.eks. Dreamweaver mx.
Højre klik/egenskaber på selve config filen, giver mig ikke mulighed for at ændre noget.
Findes der andre metoder ?
Køre win xp / iss
Avatar billede sukos Juniormester
19. maj 2004 - 12:17 #1
På win er der nu ikke noget chmod
Omend en skrivebeskyttet fil kan man ikke ændre på med PHP uden en chmod.

<?php
chmod("C:/fuld/sti/til/config.php", 0777);
?>

Virker for mig med billeder som er skrivebeskyttet, og som skal slettes.
Avatar billede jackson Nybegynder
19. maj 2004 - 12:26 #2
Ok tak.
Men nu er jeg ikke nogen haj (aldrig rodet med php m.m før)
Så jeg formoder du mener at jeg kan sætte din linie ind i config.php filen? eller hvordan?
http://www.aardvarkind.com/ det er denne topliste jeg roder med. Har kigget på dette sites forum, men det gør mig ikke klogere :-(
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 12:29 #3
Hvis du bruger et ftp program til at uploade dine sider til webhotellet, kan du sikkert igennem programmet ændre rettighederne.
Det er i hvert fald muligt i FlashFXP ved at makere filen og trykke CTRL+o
Avatar billede jackson Nybegynder
19. maj 2004 - 12:40 #4
:>>cybermann<<: ja, det var også hvad det foreslog på http://www.aardvarkind.com/ forum.
Men nu bruger jeg Dreamweaver mx som jo også indeholder ftp prg. Måske nogen vidste hvordan man bar sig ad i DM. mx.
Men ellers tak for svaret
Avatar billede tomat-ketchup Nybegynder
19. maj 2004 - 16:23 #5
Kan du ikke lave en tom fil med filnavnet chmod.php og indholdet:
<?php
chmod("C:/fuld/sti/til/config.php", 0777);
?>