Avatar billede elites Nybegynder
19. maj 2004 - 11:41 Der er 3 kommentarer

Font i java

Hejsa

Jeg henter en tekst ind fra en bestemt inputfil.

Hvis jeg åbner denne inputfil i textpad så ser det godt ud. dvs. alle tal står i de rigtige kolonner..

Jeg udskriver nu disse linier på et pdf document...
Men dette ligner pis.

Alt står rodet.. går ud fra at det har noget med karakter bredden osv.

bruger en arial.ttf font.

Hvad gør man??
Skriv endelig for mere info om problemet?
Avatar billede keldsen Nybegynder
19. maj 2004 - 11:47 #1
For at alle karaktererne fylder det samme i bredden, skal du bruge en monospaced font (f.eks. den der bare hedder "monospaced"). Det er godt nok ikke lige så pænt.

Håber det løser dit problem.

A.
Avatar billede elites Nybegynder
19. maj 2004 - 11:54 #2
Kan ikke se denne font i mit windows font bibliotek...
Men der må jo være en måde siden den vises fint i TextPad...
Avatar billede noaz Nybegynder
19. maj 2004 - 12:25 #3
textpad bruger vist 'Terminal'.. ellers prøv 'Lucida Console'