Avatar billede web_the_world Nybegynder
19. maj 2004 - 10:14 Der er 3 kommentarer

Replikering - nogen der kan hjælp?

Jeg sidder med noget database mellem 2 servere.. . Jeg skal til at se på noget replikering for at opnå en bedre fejl-tolerance... Jeg ved dog ikke en skid om det og vil derfor høre om nogle af jer ved hvor man kan finde noget godt og brugbart litteratur om det.. både omkring det rent teoretiske.. da jeg skal fremlægge det for bestyrelsen efterfølgende, men også rent kodemæssigt....

Det skal helst være på dansk, da jeg ikke orker at pløje mig igennem en manual på engelsk... Det skal nemlig sættes i gang rimelig hurtigt...
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
19. maj 2004 - 10:49 #1
Umiddelbart tror jeg ikke det er et java spørgsmål, men relateret til det database system du benytter (MS SQL, MySQL m.m.)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2004 - 12:10 #2
Helt enig.

De fleste databaser MySQL understøtter replikering.

Men det er ren database.

Jeg tvivler meget på at du kan finde noget godt om database replikering
på dansk, da det er et meget teknisk emne.

Hvis du vil lave det i din applikation, så kig på C-JDBC:
  http://c-jdbc.objectweb.org/
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:08 #3
Lukke tid ?