Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
19. maj 2004 - 00:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af lyd fra minidisk til computer

Hvordan får jeg noget jeg har optaget på minidisk (AIWA AM-F75)overført til og gemt på en computer?
Jeg har forbundet minidiskens "line out" med computerens "line in" - dvs. der, hvor jeg normalt har en mikrofon tilsluttet. Lyden går fint igennem mikrofonen, men der kommer ingen lyd igennem når jeg slutter minidisken til istedet for.
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2004 - 00:40 #1
Hvilket lydkort har du?

//beach
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2004 - 00:42 #2
Hvilket lydkort har du?

//beach
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
19. maj 2004 - 00:46 #3
Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at der integreret et lydkort i mit motherbord: Asus A7V333. Ved ikke så meget om hardware...
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
19. maj 2004 - 00:51 #4
Hvor kan jeg se, hvad det er for et lydkort, der sidder i computeren?
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2004 - 00:54 #5
Hvis du har en Line-in skal du bruge den fra MD til lydkortet.
Derefter skal du ind i windows mixeren og enable line-in.

Så finder du et passende program at optage din lyd med (følger med garanti med din driver-cd) og starter med at spille / optage....

Jeg kender hverken lydkortet der er på dit MB eller din spille, men du skal ikke forvente spec. god kvalitet på denne måde!

Optimalt skal du finde en digital udgang på Aiwa og en digital indgang på dit lydkort (mb). Her kan du overføre data (lyd) digitalt uden tab af kvalitet.

Er der kun den analoge vej, vil kvaliteten være afhængig af dit lydkorts (MB) kvalitet af konverter mm. fra anlog til digital (A/C-converter).

//Beach
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2004 - 00:55 #6
Hvis du har en Line-in skal du bruge den fra MD til lydkortet.
Derefter skal du ind i windows mixeren og enable line-in.

Så finder du et passende program at optage din lyd med (følger med garanti med din driver-cd) og starter med at spille / optage....

Jeg kender hverken lydkortet der er på dit MB eller din spille, men du skal ikke forvente spec. god kvalitet på denne måde!

Optimalt skal du finde en digital udgang på Aiwa og en digital indgang på dit lydkort (mb). Her kan du overføre data (lyd) digitalt uden tab af kvalitet.

Er der kun den analoge vej, vil kvaliteten være afhængig af dit lydkorts (MB) kvalitet af konverter mm. fra anlog til digital (A/C-converter).

//Beach
Avatar billede Beach Mester
19. maj 2004 - 01:01 #7
Du kan se hvilket lydkort der sidder på dit MB her:
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm
Jeg kan ikke lige finde forbindelserne på lydkortet her, men bruge en line-in eller se i din manual hvis du er i tvivl.

//Beach
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
19. maj 2004 - 01:26 #8
Jeg har et program til at optage - problemet er bare at der tilsyneladende ikke overføres noget lyd...

Du skriver: "Hvis du har en Line-in skal du bruge den fra MD til lydkortet."
Jeg har forbundet minidiskens "line out" med computerens "line in" - dvs. der, hvor jeg normalt har en mikrofon tilsluttet. - Er det ikke det, du mener?

Du skriver videre: "Derefter skal du ind i windows mixeren og enable line-in". Hvordan gør jeg det? Er det Media Mixer du taler om - kan kun se, at line ikke er aktiveret, men kan ikke se hvor jeg skal aktivere den.
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
19. maj 2004 - 04:05 #9
Så fandt en "løsning" - ca.
Lydoverførslen virker kun, hvis stikket ikke skubbes helt ind i MD's line out.
Er der en fornuftig forklaring på det?
Avatar billede lynkrevsen Nybegynder
23. maj 2004 - 23:08 #10
Lukker spørgsmålet...