Avatar billede birgitte Nybegynder
16. april 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer

A-drev

Mit a-drev fungerer ikke. Når jeg har sat en diskette i , får jeg besked om, at drevet er tomt...? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. april 1999 - 20:31 #1
check om det er korrekt forbundet. kig i biosen om det også står der (1,44MB, 3,5"). om ikke andet prøv et andret drev i din computer eller prøv dit drev i en anden computer.

lyser dioden på drevet? kan du høre om det kører når du putter en disk i?
Avatar billede bug Nybegynder
16. april 1999 - 22:40 #2
Har du haft computeren skilt ad? Check kabelforbindelsen. Ellers - hvis du har haft den skilt ad - måske du har vendt kablet forkert? Normalt skal den side af kablet der har en rød markering vende mod strømkablet - dog er der flere drev på markedet i dag - bla fra hitachi - hvor den røde markering skal vende væk fra strømkablet.

Eksperimenter!

/Bug\
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. april 1999 - 12:41 #3
bug>> det er nemmere at sige at den røde side skal være der hvor 1 tallet er på printet, hvis der altså er et 1 tal
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. april 1999 - 12:47 #4
har dit drev fungeret tidligere eller er det en ny computer eller hvad?
Avatar billede birgitte Nybegynder
17. april 1999 - 16:36 #5
Mit a-drev har tidligere fungeret uden problemer; nu siger det ikke en lyd, når jeg prøver at aktivere det, men den røde lampe(dioden?)lyser, som om at der er liv i det alligevel...?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. april 1999 - 17:18 #6
hvordan skete det da det holdt op med at fungere? havde du lavet noget om eller skete det bare af sig selv fra dag til anden eller hvad?
Avatar billede birgitte Nybegynder
19. april 1999 - 19:42 #7
Hvordan skete det? Jeg slettede et lay-ouy demo program efter 30 dage, og så var det slut. det kan jo være tilfældigheder, men...?
Avatar billede tomboz Nybegynder
20. april 1999 - 09:48 #8
Dit problem kender jeg godt, jeg har selv haft det på min egen puter. Dit problem er selve diskettedrevet som ikke dur, hvis du vil kunne bruge disketter igen skal du købe et nyt drev...
Avatar billede ruprect Nybegynder
20. april 1999 - 11:54 #9
Kan du få fat i drevet i Dos ??

- Michael
Avatar billede yebzqey Nybegynder
22. april 1999 - 00:01 #10
Har du været og kigge i Hardware opsætningen i Windows? Er controlleren ordentligt installeret? Nogen konflikter?
Avatar billede svendole Nybegynder
30. april 1999 - 12:43 #11
Prøv at se om kablet sidder ordentlig fast. Se efter om det er hoppet lidt ud i hver sin side, både på drevet og på controlleren. Lyser lampen hele tiden? Så vend kablet.

MVH
SvendOle
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. september 1999 - 14:41 #12
Birgitte,

Prøv at se om det er muligt at slå diskettedrevet fra i BIOS.
På min PC'er er der en bios funktion som hedder "Disable drive", hvor jeg kan fra/tilvælge hvilke drev jeg ønsker at spærre.
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:52 #13
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 500

De gik LR's hurtigt