Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:01 Der er 33 kommentarer

Min computer

I skal lige hjælpe mig..

Min computer genstarter nogle gange af sig selv uden at jeg gør noget ?

Kan i hjælpe mig ?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 23:03 #1
Du har muligvis sassar virus.
Prøv at køre en windows update, hvis det er denne virus skulle det være enden på den.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
18. maj 2004 - 23:04 #2
lidt mere forklaring..tak.

hvilket styresystem ?
antivirus ?
fjerne-spyware-programmer ?
lav evt. en Hijackthis log..(kan downloades fra www.spywarefri.dk)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:04 #3
Avatar billede thedeathart Nybegynder
18. maj 2004 - 23:04 #4
cypermann,, det kan også være blaster og utallige andre ting..
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 23:05 #5
thedeathart -> ganske rigtig. Men sassar har jo netop været et stort problem. Derfor jeg tog den op :)
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:07 #6
Tark.. Men jeg har formateret min computer ca. 4 gange og den genstarter stadig af sig selv ?
Avatar billede janomel Nybegynder
18. maj 2004 - 23:08 #7
Har du prøvet at tjekke ram.
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:08 #8
Jes.. Har tjekket 3 gange..
Avatar billede hhunden Nybegynder
18. maj 2004 - 23:10 #9
så kan det være at det er en hardware fejl - men indstillingerne i windows (går jeg ud fra du har..) er sat til at reboote på fejl...

Dette kan ændres ved:

h.klik på "my computer"
vælg 'properties'
vælg fane bladet 'advanced'
under 'startup and recover' klikker du på 'settings'
her slår du 'automatically restart' fra under system failure.

Så kan det være at du får lidt mere information om hvad der går galt.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 23:10 #10
Prøv, som nævnt tidligere at køre en windows update.
Sasser og andre vira kommer ind pga bugs i IE. Disse er nu rettet, men kræver at du køre en opdatering.
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:13 #11
Mange mange tark hhunden.. det var derfor.. :D

Mange tark..
Avatar billede hhunden Nybegynder
18. maj 2004 - 23:14 #12
jammen så er du så langt - men hvilken hardware fejl var det så? :D
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:17 #13
Hmm.. hvor ser man det ?
Avatar billede hhunden Nybegynder
18. maj 2004 - 23:19 #14
I stedet for at genstarte får du vel en blå skærm med noget teknisk data?
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:20 #15
Det var ikk noen hardware fejl.. det var bare fordi at der var markeret i genstart automatisk..
Avatar billede hhunden Nybegynder
18. maj 2004 - 23:22 #16
hmmm... ok så...
Men den burde vel ikke genstarte uden en fejl (du slår jo automatisk genstart fra ved system fejl)

Oh well, så længe dit problem er løst ;o)
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:23 #17
Jarh.. Mange tark.. :)

Var bare blevet træt af det.. :)

Taaark.. !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:26 #18
Som indtillingen var før, var pc'en sat til at genstarte, hvis der opstod fejl.
Når du nu har bedt den om ikke at genstarte, vil den i stedet gå ned med den blå skærm, så du kan se hvad der gik galt, i form af en masse oplysninger på den omtalte blå skærm.
Det vil med andre ord ske igen på et eller andet tidspunkt, da der ikke er rettet nogle fejl, som før fik pc'en til at genstarte. Jeg er sikker på, at det er derfor "hhunden" siger -> hmmmm... ok så...

Synes bare lige du skulle vide det *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:28 #19
I øvrigt er det ikke helt nok med et TAK - det er meget venligt af dig, men ikke nok.
Bed "hhunden" om at lægge et svar og accepter det bag efter ;o)
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:28 #20
Kan man ikk få den fjernet ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:30 #21
Fjernet hvad - du siger jo den virker nu ?
Det er måske allerede gået galt ?

Så lige, at "hhunden" HAR lagt et svar *S*
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:32 #22
nej der er ikk noed gået galt.. ?

Hvis nu at den blå skærm dukker op hele tiden.. Kan man så ikk få den fjernet ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. maj 2004 - 23:35 #23
du kan gå ind i administrator, i kontrol panel, og se en log fil for hvad som er gået galt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:37 #24
"Hvis nu at den blå skærm dukker op hele tiden.. Kan man så ikk få den fjernet ?"

Jo da ;o)
Men fejlen kan skyldes 1000 ting. Prøv at svare på disse spørgsmål, som kan gi' et lille fingerpeg om hvad der er galt.

1: Går ud fra du kører XP - har du installeret SP1 ?
2: Har du et opdateret antivirus-program ?
3: Er du beskyttet mod add/spyware ?
4: har du i øvrigt ALLE vigtige opdateringer til styresystemet ?
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:40 #25
Hmm..

Har opdateret min Antivirus og er beskyttet mod Add/spyware.. Men Hva er SP1 ?
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:41 #26
Hmm.. Den kommer med en advarsel..

Udbyderen WMIProv er registreret i navneområdet WMI, Root\WMI, til at bruge kontoen LocalSystem. Denne konto er privilegeret, og udbyderen kan forårsage en sikkerhedsfejl, hvis den ikke repræsenterer brugeranmodningerne korrekt.

En WINMGMT..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:41 #27
En kæmpe opdatering til XP - du kan hente den her -
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. maj 2004 - 23:43 #28
klart opdater dit wmi..O)
Windows media player..
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:43 #29
Okey.. TArk..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:46 #30
Jeg ville nok sige - opdater HELE windows, med alt hvad dertil hører *S*
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede arcadio_n Nybegynder
18. maj 2004 - 23:49 #31
Mange tark skal du have.. :)

Må se at komme igang..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. maj 2004 - 23:54 #32
Du mangler stadig at acceptere det svar *S*
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:01 #33
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..