Avatar billede cliv Nybegynder
18. maj 2004 - 20:37 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

symproxysvc.exe æder min cpu

Undertiden sluger symproxysvc.exe 100 % af min CPU.
Jeg er rimlig overbevidst om at det er min firewall/antivirus. Som er Norton.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2004 - 20:39 #1
Prøv en manuel liveupdate, det kan gøre tricket.
Avatar billede cliv Nybegynder
18. maj 2004 - 20:42 #2
jeg har opdateret den manuelt flere gange, men har desværre ikke virket.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2004 - 21:36 #3
Avatar billede cliv Nybegynder
18. maj 2004 - 23:12 #4
tak, men kan godt være det bare er mig som er dum. Men kan ikke finde et link til filen hvor jeg kan hente den opdatering? Har selv ver. 4.0
Ser ud til at jeg bare skal have fat i ver 4.1 eller over, men kan ikke finde det?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2004 - 23:26 #5
Så nøje studerede jeg det ikke, men jeg skal da se om jeg kan finde det.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2004 - 23:31 #6
Se om du kan finde noget mere her:
http://www.symantec.com/downloads/
Ellers skal jeg lede videre i morgen.
Avatar billede cliv Nybegynder
18. maj 2004 - 23:41 #8
det sidste link ved jeg ikke lige hvad er til...?
Den "pakke" jeg har kaldes Norton Internet Security og når man går herind: http://www.symantec.com/downloads/
Kan den ikke finde nogle opdateringer, det samme gælder desuden også hvis man tager antivirus og firewall hver for sig :(
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2004 - 08:34 #9
Her skulle være opdateringer til norton internet security.
http://www.symantec.com/techsupp/files/nis/index.html
Avatar billede cliv Nybegynder
19. maj 2004 - 16:46 #10
heh ja det ved jeg, men problemet er at der ikke er nogle updates. Når man skal vælge version er der ikke nogle
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2004 - 18:21 #11
http://www.symantec.com/techsupp/support_options.html
Der ligger noget der hedder Automated support assistant, om det hjælper ved jeg ikke, men jeg er løbet tør for idéer.
Avatar billede cliv Nybegynder
20. maj 2004 - 14:02 #12
hmm ikke noget der ser ud til at virke desværre
Avatar billede fromsej Praktikant
21. maj 2004 - 09:38 #13
Så har jeg ikke andre forslag end at du dropper Norton og installerer en anden firewall og antivirusprogram.
Eller henvender dig til Symantec, de burde kunne hjælpe dig.
Avatar billede cliv Nybegynder
22. maj 2004 - 00:22 #14
jo, tak for hjælpen. har ikke lyst til at droppe min norton da den jo koster, men gider heller ikke at betale for noget bras :D
Avatar billede cliv Nybegynder
22. maj 2004 - 00:23 #15
jeg ville godt give dig nogle point for din ihærdige indsats, hvis du altså opretter et svar?
Avatar billede fromsej Praktikant
22. maj 2004 - 10:00 #16
Så gerne, men det irriterer mig ikke at kunne knække den.
Avatar billede cliv Nybegynder
23. maj 2004 - 12:29 #17
ja lidt ærgeligt der kun var en der reagerede, men hvad nu er det indtil videre afinstalleret.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. maj 2004 - 12:46 #18
Tak for point, her er lidt læsning om sikker surfing, der ligger også links til både Antivirus og firewall i.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede joe5 Nybegynder
31. maj 2004 - 11:25 #19
Jeg havde samme problem efter den seneste update af Norton. Jeg løste problemet
ved at lave en system restore (Win XP) til en dato umiddelbart før opdateringen af Norton. De opdateringer der blev hentet blev ikke påvirket. Jeg ved ikke hvorfor det virker, men det kan andre herinde måske forklare.