Avatar billede extinct Nybegynder
18. maj 2004 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Positive/negative episoder med TDC

Jeg er i gang med at udarbejde et 1 årsprojekt på HHX vedrørende TDCs kundeservice.

Hva har du oplevet af positive/negative ting/episoder omkring TDC? Det kan være alt fra en telefondame som opførere sig uacceptabelt til manglende levering af en bestilt vare - altså alt hva der har med kundeservice at gøre???

Bare skyd løs :)

Mvh
Peter
Avatar billede bb_maze Nybegynder
18. maj 2004 - 20:01 #1
Tæller dårlig kundeservice i deres TDC butikker også med?

HYGGE
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. maj 2004 - 20:04 #2
Manglende viden. Har een gang haft brug for support til deres webspeed produkt, det var en blandet fornøjelse.
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2004 - 20:08 #3
har masser af oplevelser - desværre kun negative...

Dårlig og langsom support - for komplicerede forretningsgange der gør at en person der ikke kan løse ens problem ikke aner hvem der skal stilles videre til - for dårlig opfølging og tilbagemelding på problemer - stor risiko for lange ventetider etc etc

Der er dog én positiv ting; deres produkt - næsten uanset om det er fastnet, bredbånd eller andet - er godt. Men skulle der opstå problemer og løsningen laaangt væk.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 20:24 #4
Tja jeg oplevede for nylig at min telefonlinie var i udu, jeg kunne få kigget på det 1 uge efter, det er hvad jeg forstår ved dårlig service.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2004 - 20:38 #5
tjaa jeg har flest positive! har haft flere problemer med deres postforsendelse (har ikke modtaget de oplysninger jeg skulle bruge) der ringede jeg bare der ind, og i løbet af 2 minutter fik jeg de oplysninger jeg skulle bruge (de havde skrevet forkert adresse på brevet til mig!!)

den underholdene er at ejg lige har skiftet adsl hos dem for ca. 14 dage siden til en anden hastighed, der modtog jeg en kasse hvor jeg skulle sende det gamle udstyr til bage til dem! de havde bare glemt at jeg ikke skulle sende noget retur da jeg ikke skulle skifte det.
Avatar billede extinct Nybegynder
18. maj 2004 - 20:38 #6
Dårlig/god service tæller med uanset om det er pr. telefon, i butikken eller andet - bare det er TDC som er provider!

Svarene må gerne være lidt mere uddybet - den med den "bedste/værste" oplevelse får sku lige de 30 point
Avatar billede strych9 Praktikant
18. maj 2004 - 21:29 #7
Jeg var ude for at min adsl forbindelse ikke fik tildelt et eksternt ip. Jeg var med det samme klar over at der ikke var noget defekt på mit LAN, og at det måtte være en TDC fejl.

Ringede til first-line support, og gik med engle tålmodighed igennem deres flowcharts. Som ventet kunne supporteren ikke gøre mere, og jeg fik en call-back tid til second-line support 5 dage senere.
Herefter fulgte 2 timer hvor supporterens flow-chart slavisk blev gennemgået. Jeg gjorde opmærksom på at jeg rent faktisk var erfaren prof netadmin, og at jeg havde testet mit LANs funktionalitet, og at fejlen var opstået spontant osv. Alligevel skulle vi igennem 2 klokketimer hvor der skulle pilles ved dipswitches og hvad ved jeg. Supporteren afviste al protest med disse ord: "Hvis jeg skal yde supporten, så må du gøre det".
Jeg formåede faktisk at blive temmelig sur under denne support session, men fandt mig i det fordi jeg jo gerne ville på nettet igen. Knægten var åbenlyst uvidende, og supporten førte ikke nogen steder. Jeg var blot interesseret i at komme til næste supportled.
Men ak! Supporterens konklusion efter 2 timer var at "så må der være noget galt med dit netkort. Skift det ud, og så prøver jeg at sende en ny router". Noget galt med mit netkort!? Hvilken frækhed =) Jeg sagde ok og lagde på bare for at slippe for ham. Ringede prompte ind til support igen og forlangte at en _tekniker_ og ikke en supporter kom til at kigge på problemet. Fantastisk nok så fik jeg min vilje, endeligt. Dagen efter ringede en tekniker til mig fra centralen. Hun sagde "jep, det virker ikke" og så var der 10 sekunders pause. "Virker det nu?" spurgte hun så, og det gjorde det. =)

Her er så konklusionen om gode/dårlige ting der kan siges om TDC ud fra denne oplevelse: TDC supportere er ikke tilstrækkeligt uddannede, TDC har dygtige teknikere, TDC organisationen bruger meget af kundernes tid når der opstår fejl forskyldt af TDC selv, TDC support har mange flowcharts. =)
En sidste meget positiv ting opdagede jeg senere. Fejlen opstod nemlig et par gange igen. Men det viste sig at der til hvert abonnement hører en support log, og at den dygtige tekniker havde skrevet ind i systemet hvad mit problem var dengang og hvad løsningen var. Herefter var selv firstline support i stand til at løse fejlen. -Uden flowcharts =)
Avatar billede popsy Novice
18. maj 2004 - 21:31 #8
Bestilte på et tidspunkt Boomtown medlemsskab som tillæg til min ADSL.

Fik den første opkrævning på det, og undrede mig en del, eftersom jeg stadig var alm. medlem på Boomtown.

Ringede til dem, og fik besked på at det kunne man slet ikke bestille hos dem. Beklagede mig derefter en del over at de så havde trukket penge for varen fra min konto, tingene kørte op i en spids, og kællingen smed røret på!

Fik mit medlemsskab efter 2½ måned hvor jeg havde betalt forud, har aldrig fået godtgjort den tid jeg betalte uden at få noget, og har stadig ikke modtaget mit medlemskort, på trods af at de stadig trækker pengene hvert kvartal :)
Avatar billede strych9 Praktikant
18. maj 2004 - 21:39 #9
nåja.. jeg kan også sige at de der 7 dages nedetid jeg havde heller aldrig blev godtgjort. Og nu jeg tænker efter foreslog jeg faktisk den første supporter at jeg kunne hive mit modem ud af skabet og så kunne han måske give mig et abonnement så jeg i det mindste kunne hive min mail ned imens jeg ventede de 5 dage på callback... Men nul putte. =)
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2004 - 22:18 #10
gider ikke skrive langt - lidt doven er man vel, men lidt mere uddybelse;

har pt været 2½ måned om at få opgraderet en 1Mbit linie til en SHDSL linie - og sagen kører stadig videre.

Har brugt over et halvt år på samtale med dem ang problemer med nogle navneservere hos dem. Det er blevet til utallige opringninger til dem hvor jeg som er blevet stillet videre til min 3-4 andre uden en løsning - de to bedste svar er at de vil undersøge det og melde tilbage (som aldrig er sket) eller at jeg skal sende en mail til en bestemt adresse (til dem der tager sig af den slags problemer og som ikke kan kontaktes pr. tlf) og dertil er der indtil videre sendt 3 mails der aldrig er svaret på.

Ved konvertering af nogle ADSL-linier til andre hastigheder/priser blev der sendt regninger og opgørelser ud som ikke kunne forklares af dem - det blev i to omgange sendt videre til ham konverteringerne var bestilt hos og så lovet at han ville melde tilbage... det skete aldrig.
Avatar billede extinct Nybegynder
19. maj 2004 - 22:06 #11
Update? Det er jo til et projekt og vil gerne have så mange vinkler på det som muligt :)