Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 18:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk temperatur for høj?

Hej :-)

Jeg har sat mine HD´s op i elastikker for at mindske støj, men er nu i tvivl om tempen er for høj uden metalsiderne som afledere.
Jeg har en Seagate Barracuda 7200.1 og en Maxtor 40 gb. Seagaten bliver i følge Dtemp op til 60c og Maxtor 50c, og det er nok en anelse højt, selvom jeg ikke ved hvad de lå på før. Har dog hørt at seagate kan klare at køre ved 60c.

Kunne nogen af jer tjekke jeres temps, evt. med samme program :
http://www.onlythebestfreeware.com/program.asp?program_id=166

Mine temps er når maskinen har kørt et godt stykke tid, og lavet en del.

Hilsen Morten.
Avatar billede aqfi Nybegynder
18. maj 2004 - 18:40 #1
min harddiske bliver også meget varme, og jeg spurgte mine venner og de svarede blot at det er normalt at det er varme.... Ved ikke med sikkerhed om det er sundt for hardiskene...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 18:52 #2
Seagate 160 GB: 33 grader
Western Digital 200 GB: 44 grader
Avatar billede dragonnight Nybegynder
18. maj 2004 - 19:09 #3
Maxtor 160GB 27grader (Har 3 kabinetblæsere i)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 19:26 #4
Tilføjelse: Har kun CPU blæser, og passiv køling på ggrafikkortet, og har ingen varme problemer
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2004 - 19:42 #5
Efter en time er min HDD 22 grader (maxtor 120Gb)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2004 - 19:42 #6
Har cpublæser og køling på grafik
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 20:11 #7
Nu stiger temperaturen jo også en del mere, hvis man har 2 eller flere diske
Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 20:39 #8
Er mine temperaturer helt af h... til? Altså er det noget der kræver jeg gør noget ved det med det samme?

Har set på en ramme Zalman laver, som er varmeafledende men ønsker ikke at bruge penge på det hvis det er unødvendigt. Samtidig skal jeg også være sikker på den er ligeså støjsvag som de elastikker jeg har nu.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. maj 2004 - 21:00 #9
En støjsvag kabinet blæser skulle kunne gøre det
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. maj 2004 - 10:28 #10
Jeg har nu prøvet at fjerne pladerne foran drevene, så der er åbent lige indtil hvor harddiskene sidder, og det har sænket graderne så de ligger på 40-50, hvilket jo godt kan gå, men har det nogen negativ effekt jeg ikke kender til, at der er åbent ind til delene? Skal lige siges at min maskine står lukket inde i en trækasse, som er lukket til foran når den ikke er i brug.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. maj 2004 - 11:11 #11
Hvis du har en blæser foran der blæser ind og en bagved og suger ud, eller omvendt, så du får et airflow i kabinettet
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. maj 2004 - 11:22 #12
Jeg vil helst undgå yderligere blæsere, bruger computeren som optagemedie i mit studie, og skal derfor holde støjniveauet så langt nede som muligt.
Mine disk temps. ser ud til virkelig at have været faldet efter jeg åbnede op foran, 35-40c får jeg nu, det tror jeg ikke er bedre end før.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2004 - 11:24 #13
Min gamle Maxtor gav diskfejl hvis den kom over 54 grader
Avatar billede driver8 Nybegynder
20. maj 2004 - 11:08 #14
Jamen, tak for hjælpen, jeg fandt da ud af mine temps var for høje. Har nu fået dem ned på 35-40c, og det er jeg fint tilfreds med, tak for hjælpen.

Hvis nogen skulle ønske point for deres indsats, så smid et svar :-)
Avatar billede driver8 Nybegynder
24. maj 2004 - 16:57 #15
-