Avatar billede mwhas Praktikant
18. maj 2004 - 15:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Gratis programmer må firmaer ikke burge dem??

Hejsa alle sammen

Jeg har funde et par fed gratis programmer på nette, men må jeg bruge dem på arbejde??

/mwhas
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
18. maj 2004 - 15:37 #1
Det kommer an på hvad der står i licens'en!!
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
18. maj 2004 - 15:37 #2
Måske...det kommer an på, hvad der står i licensbetingelserne
Avatar billede keysersoze Guru
18. maj 2004 - 15:38 #3
kommer an på hvad der står i produktlicensen til - hvis der fx står det ikke må benyttes til kommercielt brug så må i ikke umiddelbart, men ellers jo
Avatar billede mwhas Praktikant
18. maj 2004 - 15:40 #4
er af programmerne er CutePDF http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

der står "FREE for personal and commercial use!  No watermarks!  No Popup Web Ads!"

hvad er commercial???
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
18. maj 2004 - 15:43 #5
kommercielt = forretningsmæssigt

Så du må gerne bruge det..
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
18. maj 2004 - 15:43 #6
Det betyder, at du godt må bruge det på dit arbejde.
"Commercial use" kan oversættes til "kommercielt brug" eller "i forretnings øjemed"