Avatar billede tatziki Nybegynder
18. maj 2004 - 12:57 Der er 4 kommentarer

2on2 bot til mIRC!

Hey! Jeg har et spørgsmål ang. en 2on2 bot. Jeg er lige begyndt og er fkatisk pænt dårlig til det. Min spørgsmål lyder: Hvis jeg nu vil gøre sådan at hvis man skriver !tilmeld <team> <mate> så skriver den tilbage <team> er nu oprettet. Din spillermate er <mate>. Dvs at hvordan får jeg den til at skrive <team> og <mate> til den han rigtig skriver altså fx. !tilmeld fringe supahman så skriver den tilbage fringe er nu oprettet. Din spillermate er supahman. Håber i forstår hvad jeg mener!
Avatar billede konradsen Nybegynder
18. maj 2004 - 22:42 #1
hvad mener du med <team> ? Mener du da, om det er i CS DOD eller andet eller??
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2004 - 01:04 #2
hvis du ikke kan finde ud af det, skal du nok ikke begynde på at kode en hel bot, men nærmere tage en blik på /help..

Men altså, det du skal ha fat i der er:

on *:text:#:!tilmeld*: {
  msg $chan $2 er nu oprettet. Din spillermate er $3
}
Avatar billede tatziki Nybegynder
23. maj 2004 - 12:27 #3
Tusind tak! Har glukket en gang på /help men er skide dårlig til engelsk! Så hvis der er en der kender en god side at lære at kode bots etc. på dansk så skriv da lige!
Avatar billede Jesper Novice
27. maj 2004 - 00:09 #4
http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=5&aid=134
her er lige lidt om scripting - på dansk

http://paranut.dk/forum/viewforum.php?f=25&sid=9ab16a65f3d1a7d3fc3995d7482f9689
Endnu en smule om scripting på dansk

Ellers må jeg også henvise til /help eller www.mirc.com 's forumer som også er meget informative - ellers er google også altid en god ven :D

Du kan også lærer det ved at hente færdige scripts og læse - og måske forstå :D
ellers så er der vel altid hjælp og hente her :D