Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbindes to diske bedst?

Jeg har to HD, og vil gerne vide hvordan jeg forbinder disse bedst. Jeg har desuden en cdbrænder.

Jeg har hørt noget om at Master disken helst skal have sin egen kanal, så jeg har tænkt at køre :

Ide1 -> Master
Ide2 -> CDrom - HD2 (Slave).

Er det bedste løsning? Eller skal CD-rom drevet sættes i slave og så HD2 i master?
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2004 - 12:32 #1
Du har den rigtige løsning.
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2004 - 12:33 #2
Brænder er bedst som master-cdrom=slave-brænder=master
Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:35 #3
Okay, den sidste fik jeg ikke lige fat i, hvad skal først på Ide kabel 2? Der to stik, skal det midt på kablet i HD2 og så sættes den til Slave?
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2004 - 12:38 #4
Du skal jumpe cdrom som slave og brænder som master på ide2- så er det lige mget, hvordan de bliver monteret på kablet.
Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:41 #5
Jamen jeg her ikke nogen cd rom, kun en brænder. Eller man kan måske sætte jumperen opdelt på en CD brænder? Det jeg vil gøre er at sætte en CD brænder og en harddisk på samme kabel (ide2). Har jeg misforstået noget?
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2004 - 12:43 #6
Hvis du kun har HD og brænder sætter du begge som master på hver sin IDE
Avatar billede driver8 Nybegynder
18. maj 2004 - 12:44 #7
Jeg har to hd, der er dem jeg skal have forbundet optimalt.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. maj 2004 - 13:41 #8
den langsomste enhed på en controller sætter hastigheden. Det er måske også værd at tage med i overvejelserne. Dvs. en ata33 og ata133 enhed er en dum ide. ata133 vil således kun køre ata33
Avatar billede driver8 Nybegynder
19. maj 2004 - 10:26 #9
Riversen havde svaret, jeg lader begge diske være på IDE 1 og så CDbrænder på Ide 2, point?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. maj 2004 - 11:25 #10
ikke til mig