Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 11:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er der andre der oplever dette?

Hola!

Når jeg har PhotoShop-filer liggende på min Skrivebord ændres psd-ikonerne altid fuldstændigt random til f.eks. Recycle-bin, My Networkplaces, og alt muligt andet. Jeg er fuldstændig ligeglad, jeg syntes bare det er latterligt, så jeg vil bare høre om andre oplever det samme?

(Der er 15 point til den der kan forklare "fænomenet")

Mvh. le_bon
Avatar billede exp Juniormester
18. maj 2004 - 11:50 #1
Jeg har selv ofte oplevet det, både i XP og WIN2K
Avatar billede zhark Nybegynder
18. maj 2004 - 12:17 #2
Jeg fatter ikke "man" kan finde på at have andet end genveje på skrivebordet :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 13:08 #3
zhark > Så er det på tide du fatter det! ;o)

Skrivebordet bruges efter min mening bedst som "arbejdspladsen". Dvs. man har alle shortcuts til programer, drev og mapper, som Quicklaunch ikoner i den nederste toolbar (Så kan du komme til alle dine programmer ect. uden at vise skrivebordet.) På skrivebordet ligger så alt det man sidder og arbejder på for øjeblikket, og efterhånden som man bliver færdig med tingene, arkiverer man dem i passende mapper. Det giver super overblik og struktur. Prøv det, prøv det! - Work smarter, not harder!
:p

Og så igen...det er vel bare et spørgsmål om hvilken arbejdsmetode man er vandt til...
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. maj 2004 - 13:53 #4
En årsag kan være at iconcache skal tømmes en gang imellem: http://www.snapfiles.com/get/iconcache.html
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:04 #5
magictouch > Ja det kunne godt se ud som om at det er der hunden ligger begravet. Jeg tester det lille program i aften.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. maj 2004 - 14:47 #6
Ok;)
Avatar billede mat Nybegynder
18. maj 2004 - 21:11 #7
..jeg har pt 122 ikoner på mit skrivebord, et stort væld af mapper, filer og shortcuts...det er smukt, desværre kom jeg til at trykke på "list by type" den anden dag, så nu er det herresvært at finde de ting jeg vidste hvor lå før :P
Avatar billede msc_cph Nybegynder
18. maj 2004 - 21:22 #8
mat -> du er jo netop også et KÆMPE rodehoved :) Kan du ikke bare lukke øjnene, lave et "C64 joystick move" med musen og samtidig klikke sindsygt uhæmmet på museknappen så du roder dine "desktop ting" rundt igen?

Jeg er selv tilhænger af et super clean desktop.

/msc_cph
Avatar billede rotte Nybegynder
18. maj 2004 - 22:04 #9
jeg har SÅ mange ikoner på desktop at jeg ikke selv fatter det. men forleden skulle jeg koble mit tv til min com - så blev desktop arrangeret og i meget lav opløsning. så nu ka jeg ikke finde en skid - herre nederen..
le_bon > helt enig, desktop er et sted der skal ligne ens eget skrivebord ;)
msc_cph > du har sikkert en også en mac..
Avatar billede msc_cph Nybegynder
19. maj 2004 - 11:39 #10
rotte -> få nu JAVA til at virke på din com inden du udtaler noget som helst om andre!!!!!
Avatar billede le_bon Nybegynder
21. maj 2004 - 12:05 #11
Det er langt ude at i tre ude fra ITU skal spamme denne tråd med jeres interne stridigheder....jeg holder det ikke ud!!!

Problemet har ordnet sig selv, for tiden, så jeg kan ikke teste dit program, magictouch. - Så jeg lukker...
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 13:36 #12
Ho. ho. I er nu altså så søde !.
:-)

Jeg har været Mac-bruger i så mang år. Mit indtryk er snarere at PC-brugerne pludselig har problemer med shortcut. Under alle omstændigheder er det mn erfaring at shortcut (henvisninger / alias) er langt at foretrække. DEM KAN DU JO ALTID SLETTE = UANSET OM DE LIGGER PÅ SKRIVEBORDET ELLER DU ER FÆRDIG MED AT BRUGE FILEN !.
Æh, bææ.

Det drejer sig vist mere om vanen til at have ORDEN i tingene.

Have a nice day! -
from
Paradise
Avatar billede le_bon Nybegynder
26. maj 2004 - 10:51 #13
Du er også sød, jomfru! - Er der andre frække piger på linien?  c",)
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
27. maj 2004 - 17:42 #14
Ha, - ha.
Der tog jeg fusen på dig !.
Solen i Jomfruens tegn og Skytte på Ascendanten !. Jeg er netop mand, så det basker = INTELLEKTUELT: filosofisk - pædagogisk - handling. Tju - bang !.
Men meget få mennesker akcepterer netop sammensætningen, som i mit horoskop.
Send filen til private@bent-paradis.dk - = det tyder på at du ikke får så mange svar.
Mit problem er KUN, at jeg hjemmefra kun bruger PC TIL INTERNET; men IKKE kan downloade - så jeg må bruge det lokale bibliotek til den slags.
Jeg vil godt forsøge at undersøge filen nærmere.
PC'er kan ikke altid læse og Mac-filer; men Mac'en plejer jo at kunne læse PCens også. (Jeg har over 60 Mac-maskiner i min bolig = se på webstedet (under omredigering) www.bent-paradis.dk

Er der virkelig ikke andre, der har forsøgt mere dybtgående. Det synes jeg ikke, at det fremgår af de øvrige kommentarer .

Jeg vil alså godt forsøge bare lidt.

Hej
:-)))))))))))))))))))))

Ha, ha.