Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
17. maj 2004 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

engelsk stikdåse

Hvad hedder stikdåse på engelsk ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. maj 2004 - 23:40 #1
citat ...
stikdåse - (elek.) (til stikkontakt) socket; wall socket; plug socket; plug box; plug housing; pin plug; plug outlet; plug receptacle; power point; electric outlet; connector socket.

kilde  >> http://www.ordbogen.com/opslag.php?ord=stikd%E5se&sprog=danish
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
17. maj 2004 - 23:42 #2
Det er ikke en stikdåse i væggen, men en med ledning, og eksempelvis 6 udtag...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2004 - 23:47 #3
forlængerledning (elek.) extension cord
stikdåse (elek.) (wall) socket
Electrical socket (plug) disperser. kunne være et bud
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
18. maj 2004 - 00:00 #4
Disperser?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2004 - 01:16 #5
Ja, jeg ville sige "A powerdisperser" ...
Avatar billede sharkman Nybegynder
18. maj 2004 - 09:19 #6
Jeg har lige spurgt en englænder, og han sagde, at man simpelthen kalder den "Extension". Hvis det skal være helt fint, så siger de "Extension Cord". Men ingen specielle udtryk for udtagene..
Avatar billede papi Juniormester
25. marts 2013 - 17:18 #7
jeg faldt over denne på google da jeg selv søgte efter ordet...

jeg fandt ud af at amerikanere og englændere kalder dem for "Power Strips" jeg vil ikke være necromancer her, men synes at ordet fortjener et ordenligt svar :)