Avatar billede los_111 Nybegynder
17. maj 2004 - 23:21 Der er 3 kommentarer

Hjælp til højt.

Hej Eksperter !

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til mit forhåbentlige kommentde 5.1 lyd system.

Jeg har en dvd-afspiller med desværre kun 2.1 udgang, men så har jeg også optisk og koaksial udgang.
Jeg har 5.1 højtalere, hvor de er samlet i min subwoofer.

Hvad skal jeg bruge for at det virker :D
Altså er nogle kabler nok, eller skal jeg have fat i noget mere hardware ?
Plz hjælp. Billeder ville være dejligt =)
Avatar billede snabelvand Nybegynder
19. maj 2004 - 19:50 #1
Hvis din DVD understøtter 5.1, vil den godt kunne levere det til en forstærker, som kan modtage dette, men ikke direkte til et højttalersystem. I dit tilfælde er kabler desværre ikke nok.
Avatar billede snabelvand Nybegynder
19. maj 2004 - 19:56 #2
Hvis vi får en beskrivelse af dit nuværende lydsystem kan det blive meget nemmere at hjælpe dig.
Avatar billede los_111 Nybegynder
20. maj 2004 - 11:29 #3
Min DVD understøtter ikke ligefrem 5.1 men 2.1.
Så har den optisk og koaksial udgang, som skulle gøre det muligt at lave sorround.