Avatar billede christiansens Nybegynder
17. maj 2004 - 22:04 Der er 7 kommentarer

Hvad skal jeg kalde det?

Ja, jeg står nu og har brugt IFRAME mange gange... men har fundet ud af der findes noget andet istedet for dette.. Men hvordan få man det??? Er virkelig nybegynder på php siden... Det hedder vist nok frame... Håber nogle kan hjælpe, så jeg kan komme igang med indholdet på min nye side..

Mvh Kim
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2004 - 22:09 #1
Avatar billede christiansens Nybegynder
17. maj 2004 - 22:10 #2
det er ikke det... Har ingen ide om hvad det hedder... men det er for erstatning for IFRAME... og er i PHP!
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 22:12 #3
Jo det hedder frame :)

Opret følgende 3 filer i samme mappe, index.php, side.php og menu.php og skriv følgende kode i dem.
Dette er blot almindelig html og har intet med php at gøre, men kan kombineres med php :)

====== INDEX.HTML ==========
<html>
<head>
</head>
<frameset cols='50,100*' border=0>
<frame src=side.php>
<frame src=menu.php>
</frameset>
</html>

======= side.php =========
<html>
<head>
</head>
<body bgcolor=red>
</body>
</html>

======= menu.php =========
<html>
<head>
</head>
<body bgcolor=blue>
</body>
</html>

har min egen ufærdige hjemmeside her www.bjerrumsoft.frac.dk
Avatar billede christiansens Nybegynder
17. maj 2004 - 22:17 #4
Okay... lyder nemt... men undskyld er bare stadig TOTALT lost
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 22:19 #5
Du må endelig spørge, hvis der er noget du ikke forstår, vi er jo her for at hjælpe hinanden :)
Avatar billede christiansens Nybegynder
17. maj 2004 - 22:38 #6
en online ven prøver at hjælpe... Men er dum som en dør :S
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 22:44 #7
hehe er man vel altid indtil man får det lært :p
min msn gooferen@hotmail.com :)